הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מגבה את סעודיה: "הם לא שיקרו, אני מאמין להם"
לאחר שריאד הודתה כי העיתונאי ג'מאל חאשוג'י מת "בקרב אגרופים" הזדרז הנשיא ליישר קו. חברי סנאט אחרים, דמוקרטים ורפובליקנים, קצת פחות האמינו לסעודים. לינדזי גרהאם הרפובליקני: "לומר שאני ספקן יהיה לשון המעטה". אדם שיף הדמוקרטי: "הגרסה הסעודית אינה אמינה כלל"

לאחר שסעודיה פרסמה את גרסתה להעלמות העיתונאי ג'מאל חאשוג'י, לפיה הוא "מת בקרב אגרופים" שהתפתח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, קיבלה הודעתה רוח גבית מהבית הלבן ומהעומד בראשו. דונלד טראמפ אמר כי ההסבר של ריאד, שהגיע שבועיים וחצי לאחר היעלמות העיתונאי שהיה ממבקרי המשטר הסעודי, ועל רקע עדויות כי עונה קשות, נרצח וגופתו בותרה, דווקא אמין בעיניו. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ ובן סלמן. "אדבר עם יורש העצר לפני שאנקוט צעדים נוספים". צילום: גטי אימג'ס


"ההודאה של ריאד היא צעד ראשון טוב", אמר טראמפ. הוא הוסיף כי "אני לא חושב שההנהגה הסעודית שיקרה לי. אדבר עם יורש העצר מוחמד בן סלמן לפני שאנקוט צעדים נוספים ואעבוד על כך עם הקונגרס". טראמפ הוסיף כי "מה שקרה לחאשוג'י לא מקובל", אך ציין, לא בפעם הראשונה, שהוא מעדיף שסנקציות נגד ריאד לא יכללו ביטול של עסקאות נשק. "הסעודים הם כוח מאזן מול איראן, אנחנו זקוקים להם", אמר. 


טראמפ כבר הודיע כי אינו מתכוון לבטל עסקה למכירת נשק לסעודים בשווי 110 מיליארד דולר, עוד לפני שריאד מסרה את גרסתה. הגרסה הסעודית הראשונית הייתה שחאשוג'י עזב את הקונסוליה זמן קצר לאחר שנכנס בשעריה ב-2 באוקטובר, על מנת לקחת מסמכים שהיו דרושים לנישואיו השניים, אך הסעודים לא סיפקו הוכחות לכך. ארוסתו, שהמתינה לו מחוץ לשערי הקונסוליה, הזעיקה את המשטרה כשראתה שהוא אינו יוצא.


חאשוג'י. "הגרסה הסעודית אינה אמינה כלל". צילום: BBC


אלא שפולטיקאים אחרים, בהם גורמים רפובליקניים, אינם מוצאים את ההסבר הסעודי כל כך משכנע. הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, שמתח ביקורת קשה על הסעודים בעקבות היעלמותו של חאשוג'י, צייץ בטוויטר כי "לומר שאני ספקן לגבי הגרסה הסעודית החדשה לגבי מר חאשוג'י יהיה לשון המעטה".

 

חבר הקונגרס הדמוקרטי אדם שיף היה בוטה אף יותר בדבריו. הוא צייץ בטוויטר כי "הטענה כי חאשוג'י נהרג בזמן שנאבק ב-15 אנשים, שהובאו במיוחד מסעודיה, אינה אמינה כלל. אם הוא נאבק באלו שנשלחו לשבות אותו או להרוג אותו, זה היה על חייו. הממלכה הסעודית חייבת לשאת באחריות. אם הממשל לא יוביל את זה, הקונגרס חייב".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE