הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סטודנטים באוניברסיטת ניו יורק להנרי קיסינג'ר: "פושע מלחמה, תירקב בגיהינום"
מזכיר המדינה לשעבר וזוכה פרס נובל לשלום הוזמן להרצות באוניברסיטה, אך נאומו הופרע על ידי מוחים שהאשימו אותו בפשעי מלחמה בווייטנאם, קמבודיה, צ'ילה וארגנטינה. אוניברסיטת ניו יורק: "מכבדים חילוקי דעות, אך לא השתקת נואם שהוזמן. מי שעשה זאת יהיה חשוף לסנקציות"

מזכיר המדינה לשעבר וחתן פרס נובל לשלום הנרי קיסינג'ר זכה לקבלת פנים עוינת ביותר באוניברסיטת ניו יורק. סטודנטים שהגיע להרצאתו של הדיפלומט הוותיק (95) צעקו לעברו "פושע מלחמה" ואף איחלו לו "תירקב בגיהינום". אחד הסטודנטים שנכחו באירוע אמר כי קיסינג'ר, שהיה מלווה באנשי אבטחה, התעלם מהקריאות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינה באוניברסיטת ניו יורק מציגה לקיסינג'ר אזיקים. "כמה ילדים הרגת היום?". צילום: Reuters / Gary Cameron


קיסינג'ר, שהיה יועץ לביטחון לאומי ומזכיר המדינה בממשליהם של הנשיאים ריצ'רד ניקסון וג'רלד פורד, הוזמן לאוניברסיטת ניו יורק, לבית הספר לעסקים, לדיון לרגל 45 שנה לפרס הנובל שקיבל. המוחים הפריעו לו מספר פעמים והאשימו אותו בפשעי מלחמה בווייטנאם, קמבודיה, צ'ילה וארגנטינה.


"אתה אומר לי שאתה לא פושע מלחמה?! שאלא מגיע לך לשבת בכלא על הפשעים שביצעת?" קראה לעברו אחת המוחות, בזמן שלוותה החוצה מהחדר. "מגיע לך להישפט על פשעי מלחמה. פשעים נגד האנושות. מגיע לך ללכת לכלא ואחר כך להירקב בגיהינום", צעקה לעברו. למעלה מ-100 מפגינים הפגינו מחוץ לאירוע ושרו "הי, קיסינג'ר, מה אתה אומר? כמה ילדים הרגת היום?". חלק מהם נשאו שלטים עליהם נכתב "לתבוע את קיסינג'ר" ו"חוסר הצדק חייב להסתיים".


הנרי קיסינג'ר. התעלם מהקריאות. צילום: AP Photo/Andrew Harnik, Pool

 

מהאוניברסיטה נמסר כי היא תומכת בחופש הדיבור, אבל בד בבד היא גינתה "השתקה של אדם". דובר אוניברסיטת ניו יורק ג'ון בקמן מסר כי "האירוע עצמו המשיך כמתוכנן, אבל במהלכו נרשמו קומץ הפרעות קצרות נוספות. מי שעמד וצעק לווה החוצה מהחדר על ידי קציני הסדר הציבורי שלנו". עוד נמסר כי "החוקים שלנו ברורים: האוניברסיטה מעריכה ומכבדת חילוקי דעות, אבל לא מרשה להביע אותם בצורת צעקות על דובר שהוזמן. אלו שעשו כך יהיו חשופים לסנקציות".



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE