הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצעת חוק עזר עירוני תהפוך לארצית? הגבלות על פרסום הקנאביס בסן דייגו לא יתירו פרסומים בשטחים נרחבים
חבר מועצה אמביציוזי במיוחד העלה הצעה להגבלת פרסום הקנאביס, וייתכן שלא תישאר ברמה המקומית. לדבריו - מדובר בהכנה לקמפיינים האגרסיביים שיחלו בינואר

שינויים רבים בנושא לגליזציית הקנאביס בקליפורניה מעוררים מגוון שאלות לגבי פרסום החומר וכיצד הוא ייעשה. חבר מועצת עיריית סן דייגו, כריס קייט, רואה בכך אחריות עירונית וסבור כי על מועצת העיר לקחת בה יד ורגל, מה שהביא אותו ליזום הצעת חוק עזר עירוני חדשה, במסגרתה יוטלו הגבלות על פרסומות למריחואנה, בעיקר בשלטי חוצות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יהיה אפשר לפרסם? קנביס (אילוסטרציה: shutterstock.com)


החקיקה המוצעת על ידי קייט, דוגלת בשמירת הפרסומים הרחק מאזורים בהם מתאספים צעירים בכדי למנוע מהם להימשך לעישון קנאביס. את ההצעה, בה תומך ראש העיר קווין פרולקונר, יציג צוות מקצועי בפני מועצת העיר בישיבה הראשונה שתתקיים בשנה הבאה.

פרסומים על לוחות מודעות לא יהיו מותרים בטווח של אלף פיט מבתי ספר, פארקים, מרכזי נוער, מרכזי בילוי, ספריות, כנסיות ומתקני טיפול. חוק המדינה עצמו כבר אוסר על פרסומים על בילבורדים, שלטי החוצות הענקיים, בטווח של אלף פיט מרשימה של מקומות, אך בו לא נכללים מקומות כמו פארקים או כנסיות.

בנוסף, הצעתו של קייט אוסרת פרסומים בטווח מאה פיט מאזורי מגורים, הגבלה שאינה נכללת בחוק המדינה. כמו כן הוא מעוניין בסופו של דבר להחיל את החוק גם על אתרי אינטרנט שבסיסם בעיר, בעיקר כאלה המאפשרים משלוח של המוצר. גם כאן מדובר במקומות שאינם נכללים בחוק המדינה.

גם פלטפורמות רשת, עיתונים, מגזינים ופרסומי פרינט אחרים אמורים לחסות תחת החוק של חבר המועצה האמביציוזי. לדבריו, מדובר בצעד חשוב עבור העיר, לקראת הראשון בינואר, התאריך בו תהפוך המריחואנה לחוקית במקום, מה שיביא לטענתו למסעות פרסום אגרסיביים.


מהעירוני לארצי? חבר המועצה קייט (צילום: מעמוד הפייסבוק)


"אני מאמין שההצעה שלי כוללת תקנות הוגנות וסבירות שיעזרו לאכיפת החוק ויעניקו כלים שיאפשרו לווסת פרסומות מריחואנה בעיר, ולהגן על הילדים והמשפחות שלנו", אמר עם פרסום ההצעה. נראה שיש לו תומכים לרעיון: "מדובר ברפורמות של שכל ישר, שהופכות את הגבלות הפרסום של העיר לרלוונטיות לתקנות המדינה ולכן אין לנו התנגדות להצעה של קייט", אמר פיל ראט, מנכ"ל הקואליציה האמריקאית למריחואנה. 

ויש מי שחושב שלא מדובר בהצעה רדיקלית מספיק. "מועצת העיר בכלל לא צריכה להיות חלק מהתהליך. באופן כללי מדובר בנורמליזציה של סמים בחברה שלנו. מדובר ברעיון נורא. אם כבר, העיר צריכה לפרסם מודעות אזהרה לבני נוער על סכנות השימוש במריחואנה", אמר סקוט צ'יפמן, מנהיג San Diegans for Safe Neighborhoods . "אנחנו שולחים לבני הנוער שלנו מסר רע. איפה המסרים שאומרים לא להשתמש בסמים?", הוא שואל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE