הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ: מעתה מגדר ייקבע לפי איברי המין בלידה בלבד
ממשל הנשיא הנוכחי לוקח לאחור את כל החלטות הממשל שקדם לו ועתה הוא רוצה לרמוס את חוק זכויות האדם הפדרלי, שקבע כי כל אדם זכאי לקבוע את מגדרו, מכיוון ש"מדובר בדברים הנקבעים ביולוגית בלידה"

בימים אלו לאחר שמאבק תנועת מי טו זוכה לבקלאש בדמות פסילת נשים לתפקידים "מחשש שייטפלו תלונות שווא", נראה שהבקלאש מאפיין את כל המאבקים החברתיים באשר הם והישגים יפים של מאבקים ממושכים זוכים לתגובה מכוערת של ממש. עכשיו מגיע תורם של הטרנסג'נדרים שהצליחו להביא את ממשל אובמה להחליט החלטות, שהיום נדרסות על ידי זה של טראמפ.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דגל הקהילה הטרנסית בהפגנה בשיקגו (צילום: shutterstock.com)


ממשל הנשיא הנוכחי שוקל בימים אלו להגדיר את המגדר כמצב ביולוגי, שלא ניתן לשנותו וכזה הנקבע אך ורק על ידי אברי המין בלידה. מדובר במהלך דרסטי ומאמץ ממשלתי של ממש להפיכת ההכרה וההגנות להם זכו טרנסג'נדרים, לפי חוק זכויות אזרח פדרלי.

בעוד ממשל אובמה קבע שורה של החלטות ששחררו את התפיסה המשפטית של המגדר מהביולוגיה בתוכניות פדרליות, כולל בתחומי החינוך והטיפול הרפואי והכירו במגדר כבחירת הפרט ללא קשר לאיברי המין בלידה, השמרנים ובעיקר האוונגליסטים, זעמו והמדיניות הביאה למריבות על חדרי אמבטיה, מעונות, תוכניות חד מיניות וזירות אחרות בהן נכנס נושא המגדר.

כעת, מחלקת הבריאות מנסה להביא לקביעת הגדרה חוקית של מין תחת כותרת או חוק זכויות האזרח הפדרלי האוסר על אפליה מגדרית בתוכניות חינוכיות המקבלות תמיכה כספית ממשלתית. לפי מזכר שנכתב במחלקה, סוכנויות וגופים ממשלתיים צריכים לאמץ הגדרה מפורשת ואחידה של מגדר "כפי שנקבע על בסיס ביולוגי ברור, מבוסס מדע ואובייקטיבי".


ראש המשרד לזכויות אדם במחלקת הבריאות. רוג'ר סברינו (צילום: bankinfosecurity.com)


ההגדרה המוצעת של המחלקה תגדיר את המין כזכר או נקבה והדבר בלתי ניתן לשינוי ונקבע על ידי איברי המין שאדם נולד איתם. בכל מחלוקת על מין יהיה צורך להבהיר באמצעות בדיקה גנטית. עוד נכתב במזכר כי "המין המצוין בתעודת הלידה של אדם, כפי שהונפק במקור, יהווה הוכחה מוחלטת למין האדם, אלא אם כן הוכחה אחרת על ידי ראיות גנטיות מהימנות".

ההגדרה החדשה תמחק למעשה את ההכרה הפדרלית של 1.4 מיליון אמריקאים שבחרו להכיר את עצמם מגדרית, באמצעות שינוי מין כירורגי או בדרך אחרת. באמצעות המהלך, תהיה אפשרות לבצע תמרונים, קטנים וגדולים, שיביאו להוצאת קבוצת אוכלוסייה זו מההגנות של זכויות האזרח ולהפחית את ההכרה שהעניק ממשל אובמה.


בתקופתו היה טוב. אובמה (צילום: shutterstock.com)


ממשלת טראמפ מבקשת למנוע מטרנסג'נדרים לשרת בצבא והיא מעוניינת לקרוא תיגר על החוק שמשלב את הקבוצה בחברה. בעוד בתקופת אובמה הגיעו אפילו עד הוצאת שאלונים לקשישים בנוגע לזהותם המגדרית, משרד הבריאות האמריקאי של ימינו טוען כי המונח "מין" מעולם לא נועד לכלול זהות מגדרית משתנה או אפילו חד מיניות, וכי חוסר הבהירות איפשר לממשל אובמה להעניק הגנות לא חוקיות של זכויות אדם למי שלא באמת זכאי להן.

"כיום טרנסיות וטרנסים מפחדים", אומרת שרה וורבלו, המנהלת המשפטית של קמפיין זכויות האדם, המדגיש את הצורך בשוויון זכויות ללסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים. בכל צעד שבו הייתה לממשלה הנוכחית הבחירה – היא בחרה להפנות להם עורף".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE