הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוקסיו-קורטז: "ההתחממות הגלובלית: אסון קיומי המזכיר את גרמניה הנאצית"
התבטאות אומללה של המועמדת הדמוקרטית לקונגרס תועדה במצלמת טלפון סלולרי של אחד המשתתפים באסיפה שנערכה בקווינס כאשר אוקסיו-קורטז ניסתה להבהיר את הסכנה של התחממות גלובלית אך השתמשה לשם כך בהשוואה מאוד שנויה במחלוקת

קשה להגיד אם זה היה רק ניסיון לא מוצלח להבהיר רעיון מסוים, פליטת פה הנובעת מחוסר הבנה או אמירה מכוונת כדי לפגוע, אך בכל מקרה, ההתבטאות הדי אומללה של המועמדת הדמוקרטית לקונגרס, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, לבטח הרגיזה לא מעט אנשים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אוקסיו-קורטז. בחרה בדרך שנויה במחלוקת כדי להביע עמדה (צילום: גטי אימג'ס)


אוקסיו-קורטז נאמה בפני קבוצת תומכים באסיפה שנערכה בבית העירייה בקולג' פוינט (College Point), שכונה המזוהה עם אנשי מעמד הפועלים ונמצאת באזור קווינס בניו יורק. הדמוקרטית דיברה על נושא החשוב לה מאוד, ההתחממות הגלובלית וטענה בתוקף כי יש הכרח גדול לבצע ניוד של התעשייה האמריקאית כדי להילחם בשינוי האקלים, לו היא קראה "אסון קיומי".

המטרה אולי טובה, אך הדרך בה בחרה הדמוקרטית להביע את חשיבות העניין הייתה לא קונבנציונלית במיוחד: "אם אנו מדברים על אסון קיומי, הפעם האחרונה שחווינו בארץ הזו אסון קיומי של ממש הייתה במלחמת העולם השנייה אז היינו פה בעבר ויש לנו תיעוד המראה כיצד צריך להתמודד עם זה. אז היה לנו אסון קיומי מול אומה אחרת וזו הייתה גרמניה הנאצית ביחד עם בעלות הברית והיא בפירוש הפכה את ארה"ב לאויבת".


סיפקה השנה התבטאות שנויה במחלוקת נוספת כאשר קראה לישראל "כוח כובש" (צילום: ABC)


ההתייחסות הזו לגרמניה הנאצית מצטרפת להתבטאות מעוררת מחלוקת נוספת של אוקסיו-קורטז שלפני כמה חודשים התראיינה לרשת PBS והתמקדה בישראל כאשר כינתה אותה "כוח כובש" מול הפלסטינים. המועמדת הדמוקרטית לקונגרס ניסתה אז להסתייג מדבריה וטענה כי היא "אינה מומחית גאו-פוליטית בנושא הזה", אך עדיין זכתה לביקורת רבה. למרות כל זאת מנגד, בקרב חבריה לשמאל המפה הפוליטית, יש כאלה הטוענים שאוקסיו-קורטז דווקא נחמדה מדי עם ישראל.

הדמוקרטית הצעירה המשיכה להסביר את ההשוואה שעשתה לגרמניה הנאצית ביום שישי: "מה שעשינו אז היה בחירה לנייד את כל הכלכלה שלנו ולתעש אותה. הכנסנו מאות אלפים, אם מיליונים לעבודה כדי להגן על החופים ולהגן על הארץ. עכשיו אנו חייבים לעשות את אותו הדבר כדי שנגיע למאה אחוזים של אנרגיה מתחדשת, וזו האמת שבדבר, גם אם זה יישמע גדול, מאוד שאפתן או מאוד קיצוני".




אוקסיו-קורטז בת ה-28 מהברונקס שעד לפני שנה עבדה כברמנית הפתיעה ביוני האחרון כאשר ניצחה את חבר הקונגרס הוותיק ג'ו קראולי  במאבק על הזכות להתמודד מטעם המפלגה הדמוקרטית על המושב בקונגרס של המחוז ה-14 הכולל את הברונקס וקווינס. המועמדת הצעירה החליטה להתמודד על מושב בקונגרס כדי לקדם שורה של סוגיות חברתיות ובראשן חינוך ודיור ציבוריים. היא נחשבת מתמודדת פרוגרסיבית-סוציאליסטית ואף תקפה במהלך הקמפיין את התמיכה שקיבל יריבה ג'ו קראולי מאילי הון.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE