הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טורקיה שחררה סרטון המראה כי כפיל סעודי לבש את בגדיו של חאשוג'י והתחזה לו אחרי הרצח
רשויות אכיפת החוק בטורקיה שחררו היום סרטוני אבטחה מרחבי איסטנבול בהן נראה אדם לבוש בבגדיו של חאשוג'י - אבל נעליים שונות - יוצא דרך הפתח האחורי של הקונסוליה הסעודית באיסטנבול ומסתובב בעיר, שעות ספורות לאחר שהעיתונאי נראה בחיים בפעם באחרונה, עם כניסתו לקונסוליה כדי לקבל מסמכים שיאפשרו לו להינשא לארוסתו

חבר בקבוצה בת 15 הסעודים החשודים בהריגתו של העיתונאי ג'מאל חאשוג'י לבש את בגדיו של הנרצח כדי להילכד במצלמות האבטחה ביציאה האחורית מן הקונסוליה בה נרצח העיתונאי וברחובות איסטנבול. כך מסר בכיר טורקי לרשת CNN.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבגדים בגדי חאשוג'י - אבל הנעליים הן אלה שמוסטפא אל-מדאני צולם נכנס איתן לקונסוליה כמה שעות קודם (צילום: CNN)


הרשת השיגה צילומי אבטחה בלעדיים מידי רשויות החוק במדינה המהווים חלק מחקירתם, בהם נראה האיש עוזב את הקונסוליה דרך היציאה האחורית בבגדיו של חאשוג'י, זקן מזויף ומשקפיים. אותו אדם נראה, עדיין בבגדיו של חאשוג'י, במסגד הכחול המפורסם בעיר, שעות ספורות בלבד לאחר שהעיתונאי נראה נכנס לקונסוליה בשניים באוקטובר.

האיש בסרטון, שזוהה על ידי הבכירים הטורקים כמוסטפא על-מדאני, היה לכאורה חלק ממה שהטורקים מכנים חוליית התנקשות, שנשלחה לרצוח את העיתונאי בעת שהגיע לקונסוליה לפגישה שתואמה מראש כדי לקבל מסמכים עבור נישואיו הקרבים.

ערב הסעודית הציגה מאז שחאשוג'י נעלם גרסאות מתחלפות וסותרות באשר לגורלו. אחרי שבועות בהם הכחישה כל מעורבות בהיעלמותו, הודיעה ממלכת הנפט והשריעה כי העיתונאי אכן נהרג בקונסוליה, וכי מותו אירע כתוצאה מ"קטטה".


הסעודים טוענים שהוא מת בטעות, מ"אחיזת חנק", במהלך "קטטה". ג'מאל חאשוג'י (צילום: DailyNewsEgypt)


מאוחר יותר אמר מקור סעודי ל-CNN כי חאשוג'י מת כתוצאה מאחיזת-חנק. אתמול (ראשון) הלכה הממלכה צעד אחד קדימה כששר החוץ שלה עאדל אל-ג'ובייר, תיאר את מותו של חאשוג'י כ"רצח" בראיון לפוקס ניוז, וכ"טעות אדירה". השר טען כי הסעודים "אינם יודעים היכן הגופה".

אל-מדאני, המבוגר בעשור לפחות משאר חברי הקבוצה שהגיעה לקונסוליה ביום רציחתו של חאשוג'י, נראה יוצא מן הקונסוליה דרך הדלת האחורית יחד עם שותף לכאורה. בטורקיה טוענים כי הסרטון מוכיח כי אל-מדאני הובא לאיסטנבול במטרה לשמש ככפיל.

"לא צריך כפיל בשביל חקירה או חטיפה", אמר הבכיר. "ההערכה שלנו לא השתנתה מאז השישה באוקטובר. זה היה רצח מתוכנן מראש והגופה הוצאה מן הקונסוליה". עוד אמר מקור טורקי כי "בגדיו של חאשוג'י כנראה עדיין היו חמים כשאל-מדאני לבש אותם".


מייעץ לנסיך לנהוג בשקיפות - והנסיך סבור שהוא "אצלו בכיס". ג'ארד קושנר (צילום: CNN)


חתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר, הנחשב מקורב מאד לנסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמן, סיפר בראיון ל-CNN כי ייעץ לנסיך הכתר הסעודי - שעל פי הדיווחים סירב במשך ימים רבים להבין איך העלמתו של עיתונאי אחד יכולה להיות "עניין כזה גדול" - לנהוג בשקיפות מלאה. בעבר דווח כי הנסיך הסעודי התרברב כי קושנר "נמצא אצלו בכיס" וכי קושנר סיפק לנסיך מתוך מידע רשימה של אנשים הפועלים נגדו כביכול ואמר "הנה, אלה האויבים שלך".

ממשלת טורקיה משחררת מזה שבועות זרם דק אך מתמשך של פרטים מחקירתם לעיתונאים, אולם טרם שחררו - או הודו בעצם קיומה של - הקלטת אודיו שעל פי הדיווחים בוצעה באמצעות שעון האפל שענד חאשוג'י בעת הירצחו, ושידר לטלפונו שהוחזק בידי ארוסתו, אשר המתינה לשווא לצאתו בפתח הבניין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE