הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארדואן מאשים: סעודיה תכננה לחסל את חאשוקג'י כמה ימים לפני שנכנס לקונסוליה
אנקרה טוענת כי ריאד הגתה את הרצח לאחר שהעיתונאי בא לקונסוליה כמה ימים לפני שנרצח בה. הטורקים מוכנים לשתף פעולה עם כל חקירה - כל עוד היא תתקיים באו"ם או בבתי המשפט הבינ"ל

סעודיה החלה לתכנן את רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י כמה ימים לפני שהוא נעלם במתחם הקונסוליה באיסטנבול. כך טען היום (שלישי) נשיא טורקיה רג'פ טאייפ ארדואן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חאשוקג'י נרצח באופן מתוכנן וברוטלי. נשיא טורקיה ארדואן


ארדואן אמר עוד כי לגורמי החקירה בארצו יש הוכחות רבות שמראות כי הכותב בוושינגטון פוסט נרצח באופן ברוטלי ומתוכנן מראש. לדבריו, הרצח כלל שלוש חוליות נפרדות של סוכנים סעודים, כולל בכיר צבאי.

נשיא טורקיה אמר את הדברים בפרלמנט כחלק מניסיונו לחשוף את "האמת העירומה" בנוגע לאירוע שזעזע את העולם והעלה חשדות לפיהם חוליות חיסול סעודיות תכננו לרצוח את חאשוקג'י במתחם הקונסוליה, ולאחר מכן להעלים את הראיות.

ארדואן הוסיף כי הסעודים הגו את התכנית לתפוס ולרצוח את העיתונאי לאחר שזה נכנס לראשונה לקונסוליה ב-28 לספטמבר.

לאחר שהכחישה כל מידע על גורלו של חאשוקג'י, סעודיה שינתה את גרסתה וטענה כי הוא לאחר שנכנס לקונסוליה התפתח עימות בינו לבין הנוכחים במקום, שהסלים לקרב אגרופים במהלכו נהרג העיתונאי.

דבריו של ארדואן באים על רקע הביקורת הרבה שסופגת ריאד, כאשר מבקרים רבים טוענים כי הממלכה פועלת לנקות את את יורש העצר, מוחמד בן סלמן, מאחריות לרצח.

שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושואלו, אמר היום כי אנקרה עדיין לא שיתפה גורמים אחרים בראיות שיש בידיה, ובהן גם הקלטות אודיו של רגע הרצח. לדבריו, טורקיה מוכנה לשתף פעולה עם כל חקירה, כל עוד היא תתנהל באו"ם או בבתי המשפט הבינלאומיים.

בימים האחרונים, גורמים טורקיים הדליפו שורה של פרטים משונים ונוראיים בנוגע לרצח. בין השאר, הם אמרו כי גופתו נחתכה עם מסור עצמות. בנוסף, בכיר טורקי מסר לרשת CNN כי חבר בקבוצה בת 15 הסעודים החשודים ברצח לבש את בגדיו של הנרצח כדי להילכד במצלמות האבטחה ביציאה האחורית מן הקונסוליה וברחובות איסטנבול.


ריאד שינתה גרסאות בנוגע לאירוע. העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י


הרשת השיגה צילומי אבטחה בלעדיים מידי רשויות החוק במדינה המהווים חלק מחקירתם, בהם נראה האיש עוזב את הקונסוליה דרך היציאה האחורית בבגדיו של חאשוקג'י, זקן מזויף ומשקפיים. אותו אדם נראה, עדיין בבגדיו של חאשוג'י, במסגד הכחול המפורסם בעיר, שעות ספורות בלבד לאחר שהעיתונאי נראה נכנס לקונסוליה בשניים באוקטובר.

האיש בסרטון, שזוהה על ידי הבכירים הטורקים כמוסטפא על-מדאני, היה לכאורה חלק ממה שהטורקים מכנים חוליית התנקשות, שנשלחה לרצוח את העיתונאי בעת שהגיע לקונסוליה לפגישה שתואמה מראש כדי לקבל מסמכים עבור נישואיו הקרבים.

נאומו של ארדואן בא גם במקביל לפתיחת הוועידה הכלכלית בריאד. עשרות בכירים מעולם העסקים והכלכלה ביטלו את השתתפותם באירוע על רקע הסקנדל המתמשך. במקביל, עולים בכלי התקשורת דיווחים על כך שראש ה-CIA ג'ינה האספל טסה לטורקיה, אך לא ברור מה מטרת נסיעתה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE