הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: עוד הבעת גזענות כלפי המועמד לתפקיד המושל
לא בפעם הראשונה אנדרו גילום חווה גזענות במירוץ שלו לתפקיד המושל עם הודעה קולית מוקלטת שניסתה לדבר בקול שלו והציגה אותו באופן לא מחמיא כאשר גם מילת ה-N הוזכרה בה. לפי הדיווח גם הערות נגד יהודים נשמעו בהקלטה אך התמליל של כך לא פורסם

מירוץ פוליטי יכול ללכת לכיוונים די מכוערים וזה מה שקורה בפלורידה, שבועיים לפני הבחירות כאשר אתר אינטרנט המזוהה כימני קיצוני הקליט הודעה קולית גזענית אותה קיבלו בוחרים במדינה. ההודעה כוונה כדי לפגוע באנדרו גילום, ראש עיריית טאלאהאסי ומועמד לתפקיד המושל בפלורידה בבחירות שייערכו ב-6 בנובמבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סובל ממקרים של גזענות במהלך הקמפיין שלו לתפקיד המושל בפלורידה (צילום: גטי אימג'ס)


בהודעה נשמע קריין המחקה כביכול את גילום אך לועג לו ומציג אותו באופן מאוד לא מחמיא בקול שונה ומוקצן ועם שפה לא תקנית ובנוסף נאמרה בהקלטה גם מילת ה-N. "שלום לכם, אני ה-(כאן נכנסה המילה בניסוח "Negro") אנדרו גילום ואני מבקש (Aksin) מכם לעשות אותו המושל של המדינה הזו (כאן הניסוח הקלוקל היה "this here state") של פלורידה".

הפודקאסט "הדרך לכוח" (The Road to Power) המזוהה כימני קיצוני ע"י הליגה נגד השמצה לקח את הקרדיט על התעלול הגזעני כאשר לפי דיווחים הוא היה אחראי לשלל שיחות גזעניות דומות במדינה לאורך תקופת הבחירות הנוכחית. 

אנשי הפודקאסט הקיצוני ביקשו באמצעות הלעג והגזענות להעביר את המסר הפוליטי שלהם שעסק בנושא תוכנית הבריאות של אנדרו גילום שלטענתם לא מציעה פתרון ראוי מספקת "רגלי עוף" לתושבי פלורידה כדי שישימו מתחת לכרית שלהם במקום לדאוג לספק את התרופות המדעיות של "האנשים הלבנים".


גילום ויריבו בבחירות הקרובות, רון דה-סאנטיס. השניים גינו את השיחה המוקלטת הקודמת שיצאה מהאתר הגזעני (צילום: thecapitolist)


בהקלטה נשמעו גם הערות פוגעניות כלפי יהודים והערות בנושא עבדות אך התמליל שלהם ביחד עם חלקים נוספים מההקלטה לא פורסם עקב האופי הקיצוני של הדברים שנאמרו. זו הפעם השנייה בחודשים האחרונים שהודעה כזו  מועברת לתושבי פלורידה לאחר שבאוגוסט האחרון הגיעה עוד הקלטה מהפודקאסט הגזעני שזכתה לגינוי מצד גילום וגם מצד יריבו הדמוקרטי, רון דה-סאנטיס.

"ההודעות המגעילות והמבעיתות הללו מייצגות המשך של הקמפיין הכי מכוער ומפלג בהיסטוריה של פלורידה", אמר ג'ף בורגן, דובר הקמפיין של גילום שהוסיף: "אני מקווה שהשיחות הללו והאנשים המסוכנים שעומדים מאחריהם לא יקבלו יותר תשומת לב ממה שהם כבר קיבלו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE