הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברי האיגודים בקליפורניה בעד בקרת שכ"ד - אבל כספי הפנסיה שלהם מממנים קמפיין נגדה
בשישה בנובמבר, לצד הצבעות על מושל, סנאטור\ית וחברי בית נבחרים, יצביעו תושבי קליפורניה אם לאפשר לרשויות המדינה להגביל את שכר הדירה שגובים רבים מבעלי הבתים. האיגודים במדינה כולם בעד - אבל החברה שמחזיקה את קרנות הפנסיה שלהם משתמשת בכספים ישירות כדי לממן קמפיין נגד הצעת החוק

בתחילת החודש הביעה עיריית סן פרנסיסקו את תמיכתה בהצעת חוק בקלפי (שתעלה להצבעה בבחירות הקרובות, ועליה יוכלו הבוחרים להצביע כן\לא כמו שמצביעים בעד מועמד לתפקיד כלשהו) אשר נועדה לאפשר למדינה להפעיל בקרת שכר דירה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הוויכוח על בקרת שכר דירה הוא ישן מאד. לקחת כסף שניתן לך להשקעות ולתרום אותו למאבק הפוליטי - זה חדש


נדמה היה שמדובר בניצחון לפעילי הזכות לדיור, בעיר שבה מחירי השכירות הגיעו לגבהים מטופשים וזרעו אי-שקט חברתי ואיבה בין-מעמדית. לא רק פעילים בתחום הספציפי תמכו, אלא גם ממשלים עירוניים ברחבי המדינה ואיגודים מקצועיים שונים,  המייצגים עובדים שאין ידם משגת לגור בעיר בה הם עובדים.

אולם כעת נראה שאותם חברי איגודים תמכו בעל כורחם בקמפיין להבסת הצעת החוק בה הם תומכים. תחקיר משותף של ארגוני התחקירים קפיטל אנד מיין ומאפלייט חושפים כי ענקית בתחום ההשקעות, בעלת קשרים לנשיא טראמפ, סייעה לממן את הקמפיין להביס את הצעת החוק המכונה "פרופוזישן 10" - ועשתה זאת בכספים שנלקחו מחשבונות ההשקעות של לקוחות כמו איגוד עובדי הציבור של קליפורניה ואיגוד עובדי מערכת האוניברסיטאות של המדינה.


בפורום הכלכלי העולמי הוא מדבר חופשי. בתגובה להאשמות במעילה בכספי המשקיעים - פחות. יו"ר בלאקסטון, סטיבן שוורצמן (צילום: רמי סטיינגר, ויקיפדיה)


מסמכי מימון בחירות מראים כי ישויות בשליטת ענקית ההשקעות בלאקסטון הן בין מקורות המימון הגדולים ביותר של מתנגדי הצעת החוק. חברת החזקות של בלאקסטון וארבע מקרנות ההשקעות שלה תרמו יחד יותר מ-6.5 מיליון דולר למטרה.

העניין הוא שבניגוד לתרומות פוליטיות שגרתיות של תאגידים, התרומות האלה של בלאקסטון לא באו מכיסי בכירי החברה, או מקופת התאגיד. במקום זאת נלקח הכסף ממאגר הון של משקיעים בנדל"ן, הכולל עשרות קרנות פנסיה של עובדי מדינה ורשויות מקומיות, וכן קרנות הנכסים של אוניברסיטאות ציבוריות. הדבר דומה למנהל קרן נאמנות שייקח את הכסף שנתתם לו, ובמקום להשקיעו במניות שיניבו לכם רווחים, ייתן אותם כתרומה פוליטית. בתחומים פחות מתוחכמים קוראים לזה גניבה פשוטה, ואולי זו הסיבה שבבלאקסטון סירבו להגיב בנושא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE