הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארדואן: "מי שנתן את ההוראה לחסל את חאשוג'י - לא יימלטו מהצדק"
חיסול העיתונאי ממשיך להכות גלים דיפלומטיים. יורש העצר התייצב היום מול התקשורת, לראשונה מאז התפוצצה הפרשה. וושינגטון שללה ויזות של כמה אזרחים סעודים החשודים במעורבות בהתנקשות

נשיא טורקיה ממשיך היום (רביעי) ללחוץ על סעודיה בפרשת חיסול העיתונאי ג'מאל חאשוג'י. "לא נאפשר לטייח את הרצח, והאחראים לו - מהאיש שנתן את ההוראה ועד מי שביצע אותה - לא יימלטו מהצדק", אמר רג'פ טאיפ ארדואן באנקרה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מותו של ג'מאל חאשוג'י לא מפסיק לעורר מתחים דיפלומטיים במשולש וושינגטון-אנקרה-ריאד


יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן נראה לראשונה מול כלי התקשורת מאז התפוצצה הפרשה שמאיימת על המשולש הדיפלומטי וושינגטון-אנקרה-ריאד. הוא השתתף בכנס הכלכלי שנפתח בבירה הסעודית, אליו אמורים היו לבוא כל השמות הגדולים מעולם המסחר וההייטק - אך רבים ביטלו בשל חיסול העיתונאי.

הנשיא טראמפ אמר אתמול כי הרשויות הסעודיות יצרו את ה"טיוח הגרוע אי פעם", לדבריו, בפרשה. זאת, במקביל לשלילת הויזות לכמה חשודים במעורבות בחיסול.

טראמפ אמר את הדברים שעות מעטות לאחר שארדואן הגיב לניסיון של ריאד להטיל את האשמה על סוכנים מדרג נמוך. הוא קרא לממלכה לחקור את הפרשה "מלמעלה ועד למטה" כדי לגלות מי עומד מאחורי חיסולו של חאשוג'י בתחילת החודש.

כעת, ידידותיה של סעודיה חושבות על המחר ומנסות לענות על שאלה שעשויה לקבוע את עתיד היחסים עמה: האם יורש העצר, שמנסה להציג עצמו כאדם של רפורמות, נושא באשמת הריגתו של העיתונאי?


קורא לסעודיה לחקור "מלמעלה למטה". ארדואן


"לא היו אמורים להיות חיסול או טיוח, בגלל שזה לא אמור היה לקרות מעולם", אמר טראמפ לכתבים. הוא אמר כי שוחח עם יורש העצר שהכחיש כל קשר למותו של חאשוג'י.

קודם לכן אמר הנשיא כי הסעודים התמודדו עם הפרשה באופן גרוע. "תכנית גרועה. אסור היה לחשוב עליה. מישהו ממש פישל. והיה להם גם את הטיוח הגרוע ביותר אי פעם".

אתמול אמר ארדואן כי סעודיה החלה לתכנן את הרצח כמה ימים לפני שהוא בוצע. לדבריו, לגופי החקירה יש הוכחות רבות כי חאשוג'י נרצח בברוטליות בחיסול שתוכנן מראש.

לאחר שהכחישה כל מידע על גורלו של חאשוקג'י, סעודיה שינתה את גרסתה וטענה כי הוא לאחר שנכנס לקונסוליה התפתח עימות בינו לבין הנוכחים במקום, שהסלים לקרב אגרופים במהלכו נהרג העיתונאי.


"הטיוח הגרוע אי פעם". הנשיא טראמפ


בימים האחרונים, גורמים טורקיים הדליפו שורה של פרטים משונים ונוראיים בנוגע לרצח. בין השאר, הם אמרו כי גופתו נחתכה עם מסור עצמות. בנוסף, בכיר טורקי מסר לרשת CNN כי חבר בקבוצה בת 15 הסעודים החשודים ברצח לבש את בגדיו של הנרצח כדי להילכד במצלמות האבטחה ביציאה האחורית מן הקונסוליה וברחובות איסטנבול.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE