הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בחירות אמצע 2018: ביטוי אנטי-ישראלי שעשוי להכריע את אחד המירוצים הצמודים
כאשר הסקרים מצביעים על כך שמדובר באחד המירוצים היותר קרובים (כרגע יתרון רפובליקני של אחוז בודד) ברחבי המדינה, המועמד הדמוקרטי, אנטוניו דלגדו, אמר כי "ישראל אינה מדינה יהודית ודמוקרטית" עד שנושא "ההתנחלויות" ייפתר. יריבו קפץ על האמירה ותקף: "ישראל היא דמוקרטיה איתנה ותוססת". אגודת "ציונים באמריקה": "דלגדו צריך לגנות את ההנגה הפלסטינית על כך שהם דיקטטורה של טרור"

בעוד פחות משבועיים יתקיימו בחירות האמצע החשובות, ואחד המירוצים הצמודים ביותר נמצא בעמק ההדסון, צפונית מהעיר ניו יורק. מדובר במחוז הקונגרס ה-19 של ניו יורק, בו מתמודד חבר הקונגרס המכהן, ג'ון פאסו הרפובליקני, כנגד אנטוניו דלגדו המייצג את המפלגה הדמוקרטית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דלגדו ופאסו (צילום: AP, Getty Images)


רק לפני יומיים פורסם סקר המציג את פאסו עם יתרון של אחוז בודד על פני דלגדו (44% לעומת 43%), כך שכל טעות של אחד המועמדים עלולה להוביל לניצחון של המועמד השני. ביום שני האחרון נערך עימות בין שני המועמדים במהלכו טען דלגדו כי ישראל "אינה דמוקרטיה יהודית" בגלל פעילותה בשטחי יהודה ושומרון.

"כפי שהיא נראית עכשיו, ישראל אינה דמוקרטיה יהודית. ההתנחלויות גורמות לכך. לכן חייבים ליישם את פתרון שתי המדינות", ירה דלגדו במהלך העימות. פאסו ההמום לא נשאר חייב ואמר, "ישראל היא לא דמוקרטיה?! ישראל היא דמוקרטיה איתנה. יש לה יזמות תוססת, מערכת חקלאית תוססת ותרבות תוססת. ישראל היא דמוקרטיה".

במקום לתקן את הטעות ולהמשיך הלאה, דלגדו החליט להמשיך בקו התקיף: "אמרתי שישראל אינה דמוקרטיה יהודית. כלומר, בהתחשב בעובדה שישנם 'מתיישבים' באזור, לא ניתן להגדיר את המדינה כדמוקרטיה יהודית עד שנטפל בנושא זה. זה נושא שישמר עד שנטפל בעניין הזה", הוא אמר. מקורב למפלגה הדמוקרטית בניו יורק סיפר כי דלגדו שגה: "הוא התבלבל בדיבור ופשוט פישל. הרפובליקנים יקפצו על האמירה", אמר הגורם שביקש ששמו לא יפורסם. 


"דלגדו צריך לגנות את ההנהגה הפלסטינית": מורט קליין, נשיא "ציונים באמריקה" (צילום: רויטרס)


מורט קליין, נשיא אגודת "ציונים באמריקה" מסר כי "דלגדו טועה בצורה מגוחכת. כולם בישראל, לרבות ערבים ונוצרים, מקבלים את זכות הבחירה ויכולים להשתתף בצורה מלאה בחברה הישראלית, כולל לכהן כחבר כנסת. ישראל החזירה את רצועת עזה ו-40% מהגדה המערבית. לפלסטינים יש אפשרות להצביע בעבור נציגי הפרלמנט שלהם, יש להם בתי ספר, תקשורת ומשטרה. הבעיה היא שהנהגת הפלסטינים לא איפשרה לקיים בחירות מאז 2005. דלגדו צריך לגנות אותם על כך שאינם דמוקרטים ומפעילים דיקטטורה של טרור", כלשון ההודעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE