הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמזון משתפת פעולה עם סוכנות ההגירה: הציעה לה מערכת לזיהוי פנים
דיווח שפורסם היום טוען כי נציגי ענקית הסחר המקוון נפגשו ביוני האחרון עם סוכנות המכס וההגירה של ארה"ב והציעו לה את המערכת שאמורה לאפשר זיהוי וסימון של מהגרים. חלק מעובדי אמזון מחו: "אנו מסרבים לשתף פעולה עם פגיעה בזכויות אדם"

כאשר מדיניות ההגירה הקשוחה של ממשל טראמפ ממשיכה לתפוס תאוצה, ברשות ההגירה של ארה"ב בודקים אפשרויות לשדרג את יכולותיהם במאבק מול המהגרים הלא חוקיים כאשר אחת האופציות שנבדקה לאחרונה היא המערכת לזיהוי פנים של חברת אמזון. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טכנולוגיה שעשויה לשדרג משמעותית את יכולותיהם של אוכפי ההגירה בגבול (אילוסטרציה: Shutterstock)


נציגי ענקית הסחר באינטרנט הציגו את המערכת לאנשי הרשות בחודש יוני האחרון במהלך פגישה שנחשפה אתמול במיילים שהגיעו לשבועון ה"דיילי ביסט" בעקבות בקשת חופש מידע של ארגון "Project on Government Oversight". המיילים חשפו שיחות בין הצדדים על יישום המערכת לזיהוי פנים בחקירות של המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב.

"אנו מוכנים לתמוך במשימה החיונית הזו", נכתב באחד המיילים ע"י בכיר באמזון. בפגישה הוצגו לרשות ההגירה יכולות המערכת לזהות פנים ממרחק גדול כאשר ברשות כבר הביעו בעבר את רצונם ליישם טכנולוגיה כזו במהלך ניסיונות האכיפה שלהם בגבול הדרומי.

דובר רשות ההגירה, מת'יו בורק הסביר כי הרשות "יכולה להשתמש בטכניקות חקירה שונות ובכלים טכנולוגים שונים כדי להשלים את משימת ההגנה על ארה"ב מפני פשעים חוצי גבולות והגירה לא חוקית המאיימת על הביטחון הלאומי ובטיחות הציבור". ברשות גם ניסו להמחיש את היעילות של מערכת לזיהוי פנים כאשר הסבירו כי בעבר השתמשו חוקרי המחלקה לביטחון המולדת בטכנולוגיה דומה שסייעה להם בחקירת פשעי הונאה, גניבות זהות וניצול ילדים.


מטה אמזון בסיאטל. "אנו מוכנים לתמוך במשימה החיונית הזו" (צילום: Eyevine)


חוזה רשמי עדיין לא נחתם בין אמזון לרשות ההגירה אך אם אכן זה יקרה יהיו לא מעט אנשים שלא יאהבו כל כך את הרעיון. הסנאטור היהודי-דמוקרטי של מדינת אורגון, רון ויידן הביע אתמול תמיהה לגבי העובדה שרשות ההגירה לא עדכנה אותו בדבר הפגישה והוסיף כי ללא אמצעי ביטחון מתאימים ישנו סיכוי כי הממשלה תשתמש בטכנולוגיה בצורה לא נכונה ומסוכנת.

חלק מעובדי אמזון הביעו גם הם התנגדות לאפשרות של מכירת הטכנולוגיה לרשות ההגירה. מאות עובדים שלחו פנייה אנונימית למנכ"ל החברה ג'ף בזוס לאחר שנודע להם על הפגישה עם רשות ההגירה: "אנו מסרבים לבנות פלטפורמה שתחזק את יכולותיה של רשות ההגירה ואנו מסרבים לתרום לפעולות המפרות את זכויות האדם".


מהגרים חוצים את גדר הגבול סמוך לסן דייגו. הטכנולוגיה לזיהוי פנים תסמן ותזהה אותם (צילום: AP)


אמזון עשויה גם לחטוף ביקורת ציבורית בעקבות המהלך המתוכנן לאור העובדה שמייקרוסופט, שפיתחה גם היא טכנולוגיה של זיהוי פנים עמדה בפני גל של ביקורות לאחר שבקיץ פורסם על שיתוף פעולה אפשרי שלה עם רשות ההגירה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE