הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין עוקצת את טראמפ: "אם הוא חושש מריגול באייפון, שיעבור לוואווי"
בעקבות הדיווח כי מרגלים סינים ורוסים מאזינים לאייפון הפרטי של טראמפ, בייג'ינג מקניטה את הנשיא: "יכול לנתק קשר עם העולם". הסינים טוענים כי הדיווח על החשש מריגול "מראה שיש בארה"ב מי שרוצה לזכות באוסקר על התסריט הטוב ביותר"

משרד החוץ הסיני אמר היום (חמישי) כי אם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ חושש שגורמים עוינים מאזינים לאייפון הפרטי שלו - מומלץ לו שישתמש בטלפון של חברת וואווי במקום.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העוזרים הזהירו, אך טראמפ מסרב למסור את הטלפון שלו


הדברים באו לאחר שהניו יורק טיימס דיווח כי מרגלים סינים ורוסים מצוטטים לעתים קרובות לנשיא דונלד טראמפ כאשר הוא משתמש בטלפון הפרטי שלו, שאינו מאובטח.

"אחרי שקראתי את הדיווח, אני מרגישה שהיום יש בארצות הברית כמה אנשים שעושים ככל יכולתם כדי לזכות באוסקר עבור התסריט הטוב ביותר", אמרה דוברת המשרד הואה צ'וניינג במהלך מסיבת עיתונאים.

היא הוסיפה כי דיווחים כאלה הם "הוכחה שהניו יורק טיימס מפרסם פייק ניוז", והוסיפה עקיצה לבית הלבן, "אם הם מודאגים שמאזינים לאייפונים שלהם, הם יכולים לעבור לוואווי". עבור מי שלא מכיר, וואווי היא יצרנית הטלקומניקציה הגדולה בסין.

"אם זה לא ירגיע אותם, אז כדי שהם יוכלו ליהנות ממכשירים מאובטחים לחלוטין, הם יכולים פשוט להפסיק להשתמש בתקשורת מודרנית ולנתק את הקשרים שלהם עם העולם החיצון".

הטיימס דיווח כי עוזריו של טראמפ הזהירו אותו שוב ושוב כי הטלפונים האישיים שלו אינם מאובטחים, אך הנשיא סירב למסור אותם.


האמריקנים חוששים גם מ-ZTE, ולא רק מוואווי


חברת וואווי, כמו גם יצרניות סלולר אחרות מסין, ספגו ביקורת קשה בארצות הברית לאחר שבכירים במערך הריגול האמריקני הביאו דאגה מכך שהחברות הסיניות כפופות למפלגה הקומוניסטית בסין, דבר שמעלה חשש מפני ריגול.

המפלגה הדמוקרטית הזהירה את המועמדים שלה לא להשתמש בטלפונים של וואווי ו-ZTE, עוד ענקית טלקומוניקציה מסין.

משרד ההגנה הפסיק למכור טלפונים סלולריים ומודמים שמיוצרים על ידי וואווי ו-ZTE בחנויות שבבסיסים הצבאיים, בשל הסיכון הביטחוני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE