הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ ציין אזכרה למארינס שנהרגו בפיגוע של חיזבאללה בהכרזה על סנקציות חדשות נגד ארגון הטרור
לפני 35 פוצץ מחבל מתאבד משאית בכניסה למחנה המארינס בביירות והרג 241 נחתים אמריקאים, 58 לוחמי כוח שמירת השלום הצרפתי ושישה אזרחים לבנונים. בטקס זיכרון ללוחמים האמריקאים הכריז הנשיא טראמפ על סנקציות חדשות וקשות נגד הארגון "שיגרמו לו לרעוב לכסף"

הנשיא דונלד טראמפ חתם היום (חמישי) על סנקציות חדשות נגד ארגון הטרור חיזבאללה, הנתמך בידי איראן ונכלל ברשימת ארגוני הטרור של ארה"ב. הנשיא הודיע על הסנקציות במהלך טקס האזכרה השנתי ה-35 ללוחמי המארינס שנספו בפיגוע התאבדות של חיזבאללה על בסיסים בשנת 1983 בביירות, במהלך מלחמת לבנון הראשונה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ (צילום אילוסטרציה: CNN)


"במהלך השנה האחרונה הטלנו את הסנקציות החמורות ביותר שהוטלו על חיזבאללה אי-פעם. לפני מספר רגעים חתמתי על חקיקה שמטילה סנקציות עוד יותר קשות על חיזבאללה כדי לגרום להם לגווע ברעב לכסף. והם גוועים", אמר הנשיא.

החוק, המכונה "חוק מניעת מימון בינלאומי מחיזבאללה", הוצע על ידי הסנאטור הרפובליקני מפלורידה, מרקו רוביו. החוק מגביר את חובת הדיווח של מוסדות פיננסיים ומרחיב את הסנקציות הפיננסיות והכלכליות על ארגון הטרור השיעי, המשמש את איראן במאמציה להפעיל השפעה במזרח התיכון.

"אנחנו נפגע, נפריע ונפרק את המאמצים המבצעיים והמימוניים שלהם, שהם רבים מאד, ולעולם לא נשכח את מה שהם עשו לנחתים שלנו בביירות", הוסיף. הנשיא תקף גם את איראן, וציין כי הרפובליקה האיסלאמית היתה גורם מכריע בייסוד חיזבאללה, והיא פטרוניתה העיקרית גם כיום.


יוזם החוק, הסנאטור מרקו רוביו, רפובליקני מפלורידה (צילום: AP)


עוד הוסיף לגבי איראן כי "אנחנו עושים חתיכת מספר על איראן כיום, למקרה שלא שמתם לב. אני אכיד לכם מה, זו כבר לא אותה מדינה כמו כשנכנסתי לתפקיד. חלק מהם מתפרעים ברחובות". הנשיא הוסיף כי "המטבע שלהם קרב, והם כבר לא מסתכלים באותה מידה לעבר הים התיכון. זה מצב שונה לגמרי".

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סאנדרס, אמרה בהודעה כי הסנקציות החדשות "יוסיפו ויבודדו את חיזבאללה ממערכת המימון הבינלאומית ויצמצמו את יכולתו הכספית של הארגון. הסנקציות יכוונו כנגד אנשים וסוכנויות ממשלה זרים שמסייעים או תומכים ביודעין בחיזבאללה, או ברשתות המקושרות לחיזבאללה אשר עוסקות בסחר בסמים ובפשיעה בינלאומית אחרת".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE