הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ליברמן הודיע: "אביב כוכבי יהיה הרמטכ"ל הבא של צה"ל". נתניהו לא הגיב
שר הביטחון הודיע על זהות מפקד הצבא החדש ואמר כי הודיע על כך לראש הממשלה. נתניהו לא פרסם כל תגובה, ולא ברור האם המינוי בוצע על דעתו או בניגוד לה

שר הביטחון הישראלי אביגדור ליברמן הודיע במפתיע היום כי בחר בסגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. בהודעה מטעמו נמסר כי "שר הביטחון ליברמן הודיע על החלטתו לראש הממשלה בנימין נתניהו". בהודעה לא נמסר כי מינויו של כוכבי התקבל על דעתו של ראש הממשלה וכדי להגביר את חוסר הוודאות לגבי המינוי, לא התקבלה משלכת ראש הממשלה שום תגובה למינוי, אולי החשוב ביותר שקיים. יש לציין כי מדובר בשתיקה חריגה ביותר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלוף אביב כוכבי ושר הביטחון אביגדור ליברמן. בלשכת שר הביטחון לא השיבו לשאלות על המינוי. צילום: Judah Ari Gross/Times of Israel


במערכת הפוליטית בישראל לא יודעים האם נתניהו וליברמן הסכימו על מינוי של כוכבי לתפקיד ושר הביטחון פרסם את ההודעה מוקדם יותר, כדי לקחת קרדיט פוליטי על המינוי, או שמא השניים לא הסכימו וליברמן פשוט קבע לנתניהו עובדות בשטח. 


את הסברה הזו מתדלק השקט מכיוון לשכת ראש הממשלה והעובדה כי באופן חריג מאוד, בשעות שלאחר ההודעה הדרמטית שמרה לשכת שר הביטחון על שתיקה ולא השיבה על שאלות ביחס למינוי, שלא כמקובל. אם אכן זה המצב, בפני נתניהו שתי ברירות: מאבק פומבי בשר הביטחון שלו או קבלת המינוי שנכפה עליו ולמעשה להסכים לרמטכ"ל שהוא לא חפץ בו. דילמה לא פשוטה כלל.


נתניהו וליברמן. בדרך לפיצוץ? צילום: Yonatan Sindel/Flash90


בהודעת ליברמן נמסר עוד כי השר החליט לבחור בכוכבי למחליפו של רא"ל גדי איזנקוט "בתום הליך בחירה סדור שקיים בשלושת החודשים האחרונים". על פי ההודעה, ביום ראשון הקרוב יעביר שר הביטחון את שמו של כוכבי לשופט בדימוס אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה. ליברמן הודיע על החלטתו גם לרמטכ"ל המכהן גדי איזנקוט ולמועמדים הנוספים לתפקיד, האלופים ניצן אלון, יאיר גולן ואייל זמיר והודה להם על "התמודדות מקצועית, מכובדת, מפרגנת וג'נטלמנית".

 

בצה"ל התקבל מינויו של כוכבי בברכה. ההערכות הן כי שניים מהמועמדים, ניצן אלון ואייל זמיר, יישארו בצה"ל ויתמודדו על הרמטכ"לות לאחר כוכבי ואילו המועמד השלישי יאיר גולן, שסיכוייו היו קלושים ממילא, צפוי לפרוש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE