הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצמיחה ברבעון השלישי גדלה ב-3.5%, למעלה מהתחזיות
צירוף של ריבית תחת שליטה ועלייה בצריכה האישית הובילה לעלייה גדולה מהצפוי בקצב הצמיחה בכלכלה המקומית, על רקע חששות מהשלכות העלאת הריבית ומלחמת הסחר עם סין

כלכלת ארצות הברית צמחה ברבעון השלישי של השנה בקצב של 3.5%, מהר יותר מהצפוי. על פי נתונים שפורסמו היום (שישי) על ידי מחלקת הסחר, עולה כי השליטה בשיעור האינפלציה בצירוף העלייה בצריכה אישית תרמו לנתוני הצמיחה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ווילבור רוס, מזכיר המסחר של ארצות הברית (צילום: GettyImages)


הגידול באחוזים מתייחס לעלייה בהיקף התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג), שנתוני הרבעון השלישי מראים כי בחישוב שנתי קצב הגידול שלו עמד על 3.5%. כלכלנים שנשאלו על ידי דאו ג'ונס חזו כי קצב הגידול יעמוד על מעט פחות מכך, 3.4%. בנוסף, מדד המחירים לצרכן, נתון משמעותי למדידת אינפלציה, עלה ב-1.6% בלבד, נמוך באופן ניכר מהתחזית של 2.2%. המשמעות היא כי מוצרים לצריכה אישית התייקרו פחות מהצפוי, מה שמעיד על שליטה באינפלציה.

ההוצאה הצרכנית, שאחראית ליותר משני שלי מכלל הפעילות הכלכלית בארצות הברית, צמחה ב-4% ברבעון השלישי, הצמיחה הגבוהה ביותר מאז הרבעון האחרון של שנת 2014. העלייה בצריכה האישית סייעה לקזז את הירידה בהוצאות העסקיות בהיקף של כמעט שמונה אחוזים, הירידה הרבעונית הגדולה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2016.

הנתונים המחמיאים מתפרסמים על רקע חששות במשק כי העלאות שיעור הריבית יאטו את הכלכלה. בנוסף, מלחמת הסחר עם סין במסגרתה הוטלו מכסי יבוא הדדיים בהיקף של מיליארדי דולרים יצרה דאגות לפיהן תנאי מסחר קשים יותר יאטו את הכלכלה העולמית, מה שיפגע בשלב כלשהו גם בארצות הברית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE