הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עצור ראשון בפרשת החבילות החשודות: גבר מדרום פלורידה
הרשויות הפדרליות עצרו אדם בפלורידה בחשד למעורבות בשליחת החבילות לפוליטיקאים ליברלים ומשרדי רשת CNN, לאחר שאותרו עוד חבילות. העצור הוא סיזר סאיוק ג'וניור, גבר לבן בן 56, שרשום כחבר במפלגה הרפובליקנית

הרשויות הפדרליות עצרו בפלורידה אדם החשוד במעורבות בשליחת החבילות החשודות כמעטפות נפץ בימים האחרונים, כך מדווחת רשת CNN. הרשת הפכה לחלק מהפרשה לאחר שכמה חבילות חשודות נשלחו למשרדיה בניו יורק, כולל אחת ממש היום (שישי). החבילות זוהו בזמן ופינוי לצרכי זהירות של המשרדים הובילו לכך שלא היו נפגעים באף אחד מהמקרים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד בשליחת חבילות הנפץ, סיזר סאיוק ג'וניור ורכבו (צילום: FBI / איי. בי. סי. 10)


העצור הוא סיזר סאיוק ג'וניור, גבר בשנות ה-50 לחייו. הוא נעצר בפלנטיישן שבדרום פלורידה, כחצי שעת נסיעה צפונית למיאמי, וכתובת מגוריו רשומה באוונטורה הסמוכה. יש לו עבר פלילי וקשרים לניו יורק. רכב מסחרי שנתפס כחלק מהחקירה נראה מכוסה כולו בתמונות של טראמפ ומדבקות תמיכה ברפובליקנים. על פי הדיווחים, סאיוק עצמו רשום כחבר במפלגה ברפובליקנית.

מסיבת עיתונאים בה יוצגו פרטים נוספים תכונס בשעה 2:30 בצהרים (שעון מזרח).


הרכב שהוחרם כחלק מהחקירה ושייך ככל הנראה לסאיוק, מכוסה כולו במדבקות תמיכה בימין ובטראמפ


בימים האחרונים נשלחו מעטפות חשודות לכמה גורמים שידועים כמתנגדים למדיניות של דונלד טראמפ, בראשם המתמודדת נגדו בבחירות 2016 הילארי קלינטון. חבילה חשודה נשלחה לבית שלה ושל הנשיא לשעבר ביל קלינטון בצ'פאקווה. במקביל אותרה חבילה חשודה גם בביתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה בוושינגטון די.סי. חבילות נוספות נשלחו גם לסנאטור הדמוקרטי קורי בוקר מניו ג'רזי, לסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן וכן לשחקן ואיש העסקים רוברט דה נירו.

החבילה החשודה הראשונה נשלחה לאיל ההון והפילנתרופ היהודי ג'ורג' סורוס. היא אותרה ביום שלישי האחרון אחר הצהרים בתיבת הדואר של ביתו בקטונה, בעירה בדפורד שבמחוז ווסטצ'סטר בניו יורק, על ידי עובד המקום. סורוס ידוע כתורם נדיב לארגוני זכויות אדם וקידום דמוקרטיה ברחבי העולם, ועל רקע פעילותו עומד מזה תקופה ארוכה במוקד מתקפות מימין, חלקן בעלות טון אנטישמי של ממש, כולל מצד גורמים בישראל.


ניצב במוקד מתקפות אלימות מימין. ג'ורג' סורוס (צילום: GettyImages)


פרט לסורוס, קלינטון ואובמה, חבילות חשודות נשלחו גם למשרדי CNN בככר קולומבוס בניו יורק. הרשת ידועה כביקורתית כלפי ממש טראמפ, אם כי באופן מתון, וייתכן כי זה מה ששם אותה על רדאר שולחי החבילות. החבילה נשלחה סמוך להופעתו של טראמפ בעצרת בחירות של חבר קונגרס גרג ג'אנפורטה ממונטנה, בה הגדיר אותו "הטיפוס שלי". ג'אנפורטה התגאה בתקיפה שביצע נגד עיתונאי. במקביל, המשיך טראמפ את מתקפותיו על התקשורת ובמספר ציוצים הגדיר אותה "אויבת העם".


זה דינה של "אויבת העם"? אחת החבילות שנשלחו למשרדי CNN (צילום: AFP)


מושל פלורידה ריק סקוט גינה את שליחת חבילות הנפץ ממדינתו. בציוץ שפרסם זמן קצר לאחר פרסום המעצר כתב סקוט: "תודרכתי על ידי רשויות האכיפה של פלורידה בנוגע להתפתחויות על ניסיונות ההפצצה. *כל* ניסיון לפגוע באחרים הוא מגעיל ואין לו מקום בפלורידה או בארצות הברית. אני מעריך את העבודה הקשה של רשויות האכיפה כדי להביא לדין את מי שאחראי למעשים הפחדניים האלה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE