הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ג'ון בולטון: ולדימיר פוטין הוזמן לבית הלבן
אחרי פגישת היועץ לביטחון לאומי עם הנשיא פוטין אשר נערכה מוקדם יותר השבוע, היום נודע כי הועברה הזמנה רשמית לקרמלין בנוגע לביקור בבירת ארה"ב בראשית השנה הבאה. ללא קשר לפגישה זו, השניים צפויים להיפגש בעוד כשבועיים וחצי בצרפת. אם תצא אל הפועל, תהיה זו הפגישה הראשונה של פוטין בארה"ב מאז שנפגש עם אובמה בשנת 2015

כעשרה ימים בלבד לפני מערכת הבחירות הראשונה מאז בחירות 2016, אז הואשמה רוסיה בהתערבות לטובת המועמד דאז, דונלד טראמפ, היום (שישי) הודיע היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, כי הבית הלבן הזמין באופן רשמי את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לביקור בוושינגטון די. סי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיאים פוטין וטראמפ במהלך פגישה שנערכה בוויאטנם בנובמבר 2017 (צילום: AFP)


כזכור, הנשיא טראמפ נפגש בהלסינקי עם פוטין, שם ביקש להזמינו לביקור בבית הלבן. אך לאחר מסיבת העיתונאים הידועה לשמצה, בה הנשיא טראמפ החליט לצודד עם טענות רוסיה ולא עם המסקנות של קהילת המודיעין האמריקאית, הוחלט שלא לקיים את הביקור. ההזמנו הזו זכתה לביקורת גם מצד תומכי הנשיא במפלגתו אשר טענו כי מדובר ביריב מושבע של ארה"ב, ועל כן "אינו שווה הזמנה".

"הזמנו את הנשיא פוטין לביקור בוושינגטון", אמר בולטון במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה בגיאורגיה, ימים בודדים לאחר תום הביקור שלו במוסקבה. הביקור אמור לצאת אל הפועל בראשית השנה הבאה, אך בשלב זה לא ידוע אם פוטין נענה בחיוב להזמנה. הביקור האחרון שלו על אדמת ארה"ב הייתה בשנת 2015, אז הוא נפגש עם הנשיא דאז, ברק אובמה, במטה האו"ם בניו יורק.


היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, והנשיא פוטין, השבוע במוסקבה (צילום: AP)


כאמור, הביקור של פוטין בארה"ב, אם תתקיים, תהיה תחת שאלת ההתערבות בבחירות לפני כשנתיים. כל קהילת המודיעין האמריקאית מסכימה שרוסיה התערבה בבחירות, דבר שרוסיה מכחישה באופן גורף. לדברי הנשיא טראמפ, הפגישה עם פוטין נמצאת באינטרס הלאומי של ארה"ב. בלי קשר לפגישה המדובר בוושינגטון, שני המנהיגים עתידים להיפגש ב-11 בנובמבר בפריז, שם תתקיים עצרת לציון 100 שנים לתום מלחמת העולם הראשונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE