הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ התייחס ל"עוינות העמוקה" של התקשורת, הקהל בעצרת הגיב בהתאם
קריאות "CNN Sucks" הדהדו ברחבי ההמון שהגיע אמש לעצרת של נשיא ארה"ב בצפון קרוליינה, עצרת שעסקה בעיקר במעטפות הנפץ ובתקשורת שלטענת טראמפ רק תורמת לפילוג בתוך העם האמריקאי ולא מעניקה לו יחס הוגן: "94 אחוזים מהסיקור שאני מקבל הוא שלילי, אפילו כאשר אני עושה משהו נהדר"

רק שעות ספורות לאחר שנעצר חשוד בפרשת החבילות החשודות שהסעירה את ארה"ב בימים האחרונים, הגיע הנשיא טראמפ לעצרת בעיר שארלוט בצפון קרוליינה ובחר בדרכו האופיינית לשים דגש דווקא על התקשורת האמריקאית, ממנה לא חסך ביקורת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אנחנו רוצים סיקור כנה מהתקשורת", טראמפ במהלך העצרת בשארלוט (צילום מסך: CNN)


כזכור, אותה תקשורת הייתה חלק ממתקפת חבילות הנפץ כאשר רשת CNN הידועה כמבקרת של טראמפ, אם כי רק במידה מסוימת, הייתה אחת מהכתובות של החבילות החשודות כאשר משרדי הרשת בבניין טיים וורנר בניו יורק ובהלה רבה נוצרה במקום במשך כמה שעות. "הסיקור הלא הוגן, העוינות העמוקה וההתקפות השליליות הבלתי פוסקות של התקשורת רק מסייעות להפריד בין אנשים בעם ולהחליש את הדיון הבריא", אמר טראמפ אמש בעצרת.

המסר העיקרי אותו ניסה טראמפ להעביר היה לטענתו פשוט מאוד: "אנחנו רוצים סיקור כנה מהתקשורת, זה כל מה שאנחנו רוצים". לטענת הנשיא, הסיקור נגדו הוא מאוד מגמתי: "94 אחוזים מהסיקור שאני מקבל הוא שלילי, אפילו כאשר אני עושה משהו נהדר".

טראמפ התייחס גם לעצור בפרשת החבילות, סזאר סאיוק ג'וניור בן ה-56 שזוהה כתומך נלהב של הנשיא, בין השאר באמצעות פוסטים שהעלה לרשתות החברתיות שכללו תיאוריות קונספירציה וביקורת כלפי דמוקרטים וליברלים. "כמו שאתם יודעים החשוד נתפס - עבודה נהדרת והוא במעצר פדרלי", פתח הנשיא את דבריו בקשר למעצר שהגיע כאמור זמן קצר לפני תחילת העצרת אך הוסיף מיד לאחר מכן: "כשחושבים על כך זה כמו למצוא מחט בערמת שחת, למען האמת". 


החשוד בשליחת החבילות, סזאר סאיוק באחד הפוסטים שנחשפו מחשבון הפייסבוק שלו 


לאחר מכן הנשיא הדגיש כי אלימות פוליטית לעולם לא תורשה בארצות הברית ושהוא יעשה כל מה שהוא יכול כדי לעצור אותה והוסיף: "כולם ירוויחו אם נוכל לשים סוף לפוליטיקה של הרס אישי", אך לצד זאת הדגיש כי גם לתקשורת יש "תפקיד חשוב למלא" בעניין, בין אם הם רוצים או לא.

מוקדם יותר אתמול דיבר הנשיא בפני התקשורת על מדשאת הבית הלבן וניסה להתנער מקשר כלשהו לחבילות החשודות: "אין שום אשמה עלי, בכלל לא. אם תסתכלו על מה שקרה לסטיב סקליס (רפובליקן שנורה במהלך השנה שעברה במשחק בייסבול), זה היה מתומך של מפלגה אחרת. אם תסתכלו על מה שקרה במספר תקריות נוספות מסוג זה, הם היו תומכים של אחרים אז לא. אי רק גאה ברשויות החוק, הן עשו עבודה מצוינת".


מגיע לעצרת עם חיוך גדול (צילום: CNN)


סקליס נפצע קשה בירי שכוון לעבר כמה חברי קונגרס כאשר היורה אז זוהה כתומך של ברני סנדרס, פוליטיקאי יהודי-אמריקאי שהיה בעבר חבר המפלגה הדמוקרטית. במהלך העצרת אמש טען טראמפ כי הרפובליקנים לא "שיחקו את המשחק הפוליטי" לאחר האירוע בשנה שעברה: "זה היה טעות אם הם היו עושים זאת, זה לא היה הדבר הנכון לעשות".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE