הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חדשות טובות למייקרוסופט, אכזבה לאמזון
מייקרוסופט חזרה למקום השני ברשימת החברות בעלת שווי השוק הגבוה בעולם לאחר שמניית אמזון צנחה וגרמה לאובדן של כ-70 מיליארד דולר בשווי שלה ולירידה למקום השלישי

כמו שחובבי הספורט מעיפים מבט מדי יום לטבלת הליגה האהובה עליהם, כך חובבי עולם העסקים בודקים את טבלת החברות העשירות בעולם או יותר נכון החברות בעלת שווי השוק הגבוה בעולם. צמרת הרשימה הזו לא עוברת שינויים תכופים מדי אך אתמול חל שינוי משמעותי כאשר מייקרוסופט החליפה מקומות עם אמזון כאשר עקפה אותה וטיפסה למקום השני.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החברה בעלת שווי השוק השני בגובהו בעולם (צילום: Mashable, Jhlia Farzaneh)


אפל היא כרגע המובילה עם שווי שוק של מעל טריליון דולר, רף כמעט בלתי נתפס אותו חצתה החברה באוגוסט האחרון ובכך עשתה היסטוריה כאשר הייתה הראשונה לעשות זאת. חודש לאחר מכן גם אמזון נגעה בהיסטוריה אך מאז שווי השוק שלה נמצא בירידה.

אתמול פרסמה אמזון את הדו"ח הרבעוני שלה וחשפה כי הכנסות החברה היו הרבה מתחת לציפיות בוול סטריט מה שהוביל לירידה של כ-7% במניה של ענקית הסחר המקוון, הירידה החדה ביותר מזה כשלוש שנים. צניחת המניה גרמה גם לאובדן של למעלה מ-65 מיליארד דולר בשווי החברה וזה מה שגרם לירידה מהמקום השני לשלישי ברשימת החברות העשירות בעולם.

מייקרוסופט, שהיא זו הנושפת בעורפה של אפל עכשיו, דיווחה לפני יומיים על נתוני רווחים שעברו את הציפיות המוקדמות ברבעון האחרון, בעיקר בזכות עסק מחשוב הענן של ענקית התוכנה, המתחרה עם זה של אמזון. הדיווח מיום רביעי גרם למניית מייקרוסופט לעלות בכמעט 4 אחוזים.


רבעון שלא עמד בציפיות המוקדמות (צילום: AAP)


הנתונים המעודכנים של שווי החברות מראים כי של מייקרוסופט הוערך אתמול ב-823 מיליארד דולר לעומת 805 מיליארד של אמזון. זו הפעם הראשונה מאז אפריל שבה מייקרוסופט מקדימה את אמזון בדירוג. לשתיהן כאמור יש עוד דרך לעשות עד שיצליחו לעקוף את אפל שמאז שעברה את רף הטריליון שומרת על יציבות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE