הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"גרמניה צריכה להפסיק להתנצל על השואה"
סטיב קינג, חבר קונגרס שנוי במחלוקת מאייווה צפוי להיבחר שוב למרות ההתבטאות האחרונה שלו שנאמרה לאחר שביקר באושוויץ והתבטאויות רבות אחרות על יהודים, מהגרים ועוד. הנשיא טראמפ דווקא מחבב את קינג ("הוא כנראה האדם הכי שמרני בעולם") אבל ראשי טוויטר קצת פחות ואתמול מחה חבר הקונגרס הגזען על מחיקת ציוצים ודרש ממנכ"ל טוויטר ל"שחרר את הנעילה" בחשבון שלו

המחנה שתומך בסטיב קינג טוען שהוא ממש לא גזען ואלה המתנגדים לו טוענים שהוא אחד הגזענים הגדולים אך כשרואים את רצף ההתבטאויות האומללות שלו, אין מנוס מלהצטרף לדעת מתנגדיו. קינג הוא חבר קונגרס רפובליקני ממדינת איווה ששומר על כסאו מאז 2003, כל זאת תוך כדי הבעת שלל דעות גזעניות, בין השאר כלפי מוסלמים. למרות זאת, התחזיות לקראת הבחירות הקרובות מציבות אותו כפייבוריט ברור לשמור על כסאו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סטיב קינג. מביקור באושוויץ לראיון לעיתון המזוהה כאנטישמי (צילום: רויטרס)


במהלך סוף השבוע קינג שטח את משנתו גם לגבי היהודים, או יותר נכון לגבי השואה בראיון שנוי ממחלוקת שהעניק לפני כחודשיים לעיתון האוסטרי "Unzensuriert" המזוהה עם מפלגת הימין הקיצוני במדינה, "Freedom" (שיוסדה במקור ע"י קצין נאצי) והוגדר ע"י שירותי המודיעין באוסטריה כ"מקדם אנטישמיות ושנאת זרים באוסטריה".

הדבר המדהים הוא שקינג אמר את הדברים דווקא לאחר ביקור במחנה ההשמדה אושוויץ שנערך במסגרת טיול בן שישה ימים שאורגן בחסות "כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה" כאשר בחודש שעבר טען קינג כי מטרת הטיול מבחינתו הייתה "ללמוד יותר על השואה ועל נושאים הקשורים אליה".

לא ברור מה חבר הקונגרס אכן למד במהלך הטיול אך מה שזה לא יהיה, זה לא מנע להתיישב עם עורכת העיתון האנטישמי באוסטריה, יום לאחר שהטיול בפולין הסתיים ולהציג את הנקודות החשובות של ה"לאומנות הלבנה". קינג דיבר על כך שהלבנים במערב מוחלפים ע"י "תינוקות של אנשים אחרים" והאשים את המיליארדר היהודי וניצול השואה ג'ורג' סורוס (אותו זה שקיבל לפני מספר ימים חבילת נפץ לביתו) במימון הפגנות של זכויות נשים בארה"ב.


דואג לגאוותה של גרמניה. קינג (צילום: AP)


עוד לפני כן פתח קינג את הראיון במשפט "החזירו את הגאווה לגרמניה שוב" ולאחר מכן הסביר מדוע זה צריך לקרות לדעתו: "לפני כ-15 הגעתי לגרמניה ושמעתי הרבה שמרנים פותחים את דבריהם בנושא במשפט 'אני גרמני ולכן אני מתנצל' והבנתי שזו תרבות של ממש. מצד שני כאשר דיברתי עם פולנים, במיוחד יהודים פולנים הם היו כל כך מרירים שהם חשבו שבכל פעם שגרמני פותח את הפה שלו הוא צריך להתנצל".

קינג התבטא בעבר גם בעניין ההגירה כאשר התייחס לאנשי ימין קיצוני ממדינה אירופית נוספת, הולנד. קינג שיבח את פעולות הימין בהולנד והוסיף רמיזה לגבי מה שקורה במולדתו: "לא נוכל לשקם את הציביליזציה שלנו בעזרת התינוקות של אנשים אחרים", התבטאות שכאמור חזר עליה גם בראיון לעיתון האוסטרי. ממשל טראמפ התנער מדבריו של קינג וטען כי הם לא משקפים דעת הנשיא אך קינג וטראמפ הם דווקא חברים די טובים.


מכירים אחד את השני היטב. קינג וטראמפ במסיבת עיתונאים משותפת (צילום: גטי אימג'ס)


הנשיא מסתבר משתייך למחנה שאוהד את סטיב קינג ואמר עליו לאחרונה: "הוא כנראה האדם הכי שמרני בעולם" וקינג הגיב לאחר מכן בטוויטר כאשר צייץ: "אני עושה את המיטב למשוך את הנשיא לימין". השניים נפגשו בבית הלבן בתחילת אוקטובר לשיחה ממנה קינג יצא מאוד מרוצה.

מי שלא היו מרוצים מדעותיו של קינג היו אנשי טוויטר שבימים האחרונים מחקו שלל ציוצים שלו וחסמו את הטראפיק לחשבון שלו לפי טענת חבר הקונגרס. אתמול קינג העלה ציוץ חדש בו דרש ממנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי ל"שחרר את הנעילה" מהחשבון שלו ולאפשר לו לחזור לפעילות רגילה.


קינג עם חבריו ממפלגת "חופש" האוסטרית, שנוסדה ע"י קצין נאצי ומנהיגה כיום היה מזוהה עם ניאו-נאצים (הטוויטר של סטיב קינג)


הדמוקרטים באיווה כמובן לא נמנים בין תומכיו של קינג ואף קובעים בנחרצות כי חבר הקונגרס הוא גזען במלוא מובן המילה: "ההערות שלו הן כל כך שליליות וקטנות וגם נובעות מחוסר ידע והתנשאות, הוא מצטייר כמאוד גזען", אמרה פג ראני,  דמוקרטית רשומה מהעיר ג'פרסון באיווה.

האמת היא שגם בקרב הרפובליקנים לא נשארו כל כך הרבה תומכים כמו שהיו לו בעבר, אך ככל הנראה גם זה לא ימנע את בחירתו מחדש ב-6 בנובמבר. ריימונד ביב, רפובליקן ותיק בן 76 הצהיר כי כי הצביע לקינג בעבר אך לא מתכוון לעשות זאת שוב מכיוון ש"נמאס לו מהמבוכה" שמגיעה מכיוון קינג. למרות זאת ביב הוסיף כי התקווה שהוא לא ייבחר מחדש היא די קטנה: "לא משנה כמה רע הוא יהיה, הוא עדיין מישהו שקשה לנצח אותו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE