הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המלחמה בין אפל וקוואלקום ממשיכה: 7 מיליארד דולר על הפרק
הפעם ענקית השבבים טוענת שאפל חייבת לה את הסכום האסטרונומי כתשלום תמלוגים לפטנטים, באפל טוענים שקוואלקום דורשת תשלום כפול וכי הסכום המדויק נמוך בהרבה

אחרי מספר מאבקים משפטיים בעבר, כולל האשמה של קוואלקום כי באפל ניסו לגנוב ממנה מידע חסוי, מסתמן כי שתי החברות הגדולות בדרכן לסכסוך משפטי נוסף, הפעם בגין חוב עצום של 7 מיליארד דולר שבענקית השבבים טוענים כי אפל לא שילמו להם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מבקשים מאפל 7 מיליארד דולר(צילום: ZDNet)


ענקית השבבים שבמשך שנים סיפקה לאפל את מוצריה טענה במהלך שימוע שנערך בבית משפט בסן דייגו בסוף השבוע כי הסכום הגדול מורכב מתשלומי תמלוגים על פטנטים שהיא לא קיבלה עדיין. באפל טענו בתגובה כי קוואלקום מכריחה אותם לשלם פעמיים על פטנטים, פעם אחת כאשר ענקית הטכנולוגיה משתמשת בשבבים במכשירי האייפון שלה ופעם אחת דרך תמלוגי פטנטים.

באפל אישרו כי הם אכן צריכים להעביר לקוואלקום תשלומי תמלוגים אך הוסיפו כי הסכום נמוך בהרבה ממה שנתבקש מהם כאשר הוא ככל הנראה נע סביב מיליארד דולר. במהלך השימוע בחברת השבבים הענקית שלחו טענה נוספת כלפי אפל כאשר טענו כי ענקית הטכנולוגיה מנסה להרוס את המודל העסקי שלהם על אף שבמשך שנים שיתפה איתו פעולה.


טוענים כי הסכום המדויק נמוך בהרבה (צילום: Bloomberg)


השימוע שהתקיים בבית המשפט הפדרלי עסק באחת המחלוקות בין שתי החברות שכאמור התעמתו לא אחת בעבר. רק לפני כחודש ענקית התקשורת קוואלקום האשימה אפל בגניבת סודות מקצועיים והעברתם לאינטל כדי שזו תייצר שבבים בעבור מוצרי האייפון והמחשבים, האשמה שהגיעה לאחר שבחודש נובמבר אשתקד התלוננה קוואלקום על כך שאפל הפרה את החוזה ביניהם בכך ששיתפה את אנשי אינטל בפרטי השבבים שיצרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE