הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אינדונזיה: 189 הרוגים בהתרסקות מטוס בלב ים
דקות מעטות לאחר ההמראה ביקש הטייס אישור להסתובב חזרה. 10 דקות לאחר מכן - המטוס התרסק בלב ים. בין ההרוגים ילד ושני תינוקות. סוכנות החילוץ לא מאמינה שתאתר ניצולים

אסון תעופה נוסף התרחש הבוקר (שני) במזרח הגלובוס: 189 נוסעים ואנשי צוות נהרגו כאשר טיסת "ליון אייר" באינדונזיה, מג'קרטה אל קבוצת האיים סומטרה, התרסקה בים דקות ספורות לאחר שהמריאה. בין ההרוגים - 181 נוסעים, בהם ילד ושני תינוקות, ושמונה אנשי צוות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הטייס ביקש לשוב על עקבותיו 10 דקות לפני ההתרסקות. מטוס של חברת "ליון אייר"


גורמי החילוץ וההצלה הודיעו כי חלקי גופות אותרו באזור ההתרסקות. ראש הסוכנות הלאומית לחילוץ והצלה, במבנג סוריו אג'י, אמר כי המחלצים עוסקים בחילוץ גופות וכי הם לא צפויים למצוא ניצולים.

יותר מ-300 חיילים, שוטרים ודייגים מקומיים מעורבים במאמצי החיפוש. הם מצאו בין השאר תעודות זהות, חפצים אישיים ושברים רבים מהמטוס. לפחות 12 אמבולנסים ממתינים בקרבת מקום.
הנשיא ג'וקו וידודו הורה למועצה לבטיחות בתחבורה לחקור את האירוע, וקרא לבני עמו "להמשיך בתפילה" בזמן שהמחלצים פועלים בזירת ההתרסקות.

גורם בכיר ברשויות התחבורה באינדונזיה, נובי ריאנטו, אמר כי הטיסה קיבלה אישור לחזור לג'קרטה לאחר שהטייס ביקש לשוב למקום ההמראה כשתיים או שלוש דקות לאחר שהמריא. הוא התרסק לתוך הים כעשר דקות לאחר מכן.

מזג האוויר לא היה חריג. סוכנות המטאורולוגיה האינדונזית דיווחה כי מזג האוויר היה בטוח לטיסה. הרוחות היו חלשות ולא היו עננים שמעידים על מערבולות אוויר.


אנשי חילוץ והצלה מקומיים בוחנים את שברי המטוס


עם זאת, ידוע כי במטוס עצמו היו כמה בעיות טכניות בטיסה הקודמת. לא ידוע על בעלי אזרחות זרה שהיו בין ההרוגים, פרט לטייס מניו דלהי ולאדם נוסף בעל אזרחות איטלקית.

שר האוצר המקומי, סרי מוליאני, הגיע למטה סוכנות החילוץ כדי לברר מה עלה בגורל 20 עובדי משרדו שהיו על המטוס.

הסוכנות הודיעה כי המטוס התרסק במים, שעומקם נע בין 98 ל-115 רגל. ראש הסוכנות, מוחמד סיאגי, אמר בתדריך לעיתונאים כי צוללנים פועלים באזור וסורקים מתחת לפני הים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE