הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקהילה היהודית בלאס וגאס ערכה טקס לזכר 11 הנרצחים בפיטסבורג
גם בלאס וגאס, עיר שחוותה אירוע ירי בלתי נתפס בשנה שעברה, לא שכחו לציין את 11 הנרצחים בבית הכנסת בפיטסבורג. האבטחה תוגברה, הן ע"י חברת האבטחה והן ע"י המשטרה המקומית. לאחר הטקס דנו ראשי בית הכנסת על נושא האבטחה: "אם מישהו כזה היה מגיע לפה, מה היה קורה?" ביום חמישי הקרוב יערך טקס זיכרון נוסף

אמש הגיעו מאות מחברי הקהילה היהודית בלאס וגאס לבית הכנסת "סיני" בסמרלין (Summerlin), שכונה הממוקמת צפון-מערבית ל"סטריפ" המפורסם, בטקס שנערך לזכר 11 הנרצחים בפיגוע האכזרי בפיטסבורג.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טקס הזיכרון, אמש בבית הכנסת "סיני" (צילום: פוקס 5)


במקום כעס, חברי הקהילה החליטו להפיץ מסרים של תקווה, אחדות ואהבה לקהילה היהודית ולמדינה כולה. כמובן שבית הכנסת אובטח בצורה כבדה ואף חריגה מהרגיל. אותם מאות בני אדם שהגיעו למקום לא התעלמו מכך שהם הגיעו לבית הכנסת כדי שיוכלו לעסוק בחופשיות בדת שלהם, בדומה לקורבנות של הפיגוע הנורא.

"כאשר אירוע מסוג זה קורה, אתה ישר מעלה בזיכרון שלך את ההיסטוריה של היחס שקיבלו היהודים לאורך השנים: חוסר סבלנות, שנאה ואלימות", אמר אריק גלדסטון, אחד מחברי הקהילה שהגיע אמש לבית הכנסת. כאמור, האבטחה סביב המקום תוגברה בשל האירוע. כרגיל, מאבטחי המקום דאגו לשלום המתפללים, אך משטרת לאס וגאס גם שלחה מספר ניידות על מנת לעניק שכבה נוספת של הגנה. "אומנם יש לנו מאבטחים חמושים, אך כעת אנחנו זקוקים ליותר הגנה. אני חושבת שכל הקהילה היהודית בלאס וגאס צריכה להבין שנושא האבטחה צריך להשתנות", אמרה שרה סטיוארט, אשתו של רב בית הכנסת. 

11 נרות הודלקו לזכר 11 הנרצחים, וספר חתימות הועבר בין באי המקום אשר כתבו בפנים ברכות בעברית ובאנגלית. "הרגשנו שזה חשוב לכתוב את המסרים כדי שהקהילה בפיטסבורג תדע שהיא לא לבד", המשיכה סטיוארט. אחרי טקס הזיכרון, בכירי בית הכנסת התכנסו בדלתיים סגורות כדי לדון על נושא האבטחה. "אם מישהו כזה היה מגיע לפה, מה היה קורה?", שאלה סטיוארט. יש החושבים שצריך לפעול בהתאם לבתי הספר ולערוך תרגילים המדמים אירועי ירי. מאידך, חברי קהילה רבים אינם מוכנים לשלוח מסר של כניעה: "אנו גאים להיות אמריקאים. אנו צריכים להיות במדינה שאין בה שנאה", סיכמה סטיוארט.

ביום חמישי הקרוב יערך אירוע זיכרון נוסף וגדול יותר בבית הכנסת "בת' שלום" בשעה 6:30 בערב.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE