הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא מבולבל: זו הסיבה התמוהה שנתן לאי-ביטול העצרות שלו ביום הטבח
"גם את הבורסה פתחו למחרת 9-11", טען הנשיא, בסיפור מורכב ופשוט שגוי עובדתית - הבורסה של ניו יורק נסגרה למשך שבוע תמים לאחר הפיגועים של אל-קאעדה ב-2001

האם הוא באמת לא יודע  או לא זוכר ולא טורח לוודא? לא ברור, אבל שלשום (שבת) סיפר הנשיא דונלד טראמפ, בעצרת תמיכה פוליטית באילינוי, את אחת "העובדות האלטרנטיביות" הבוטות ביותר ב-21 חודשי נשיאותו, כשטען ששקל לבטל את האירועים שנקבעו לו לשבת בעקבות פיגוע השנאה ההמוני בבית הכנסת 'עץ חיים' בפיטסבורג, אך לא עשה זאת מכיוון ש"גם את הבורסה פתחו מיד למחרת 9-11".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סיפורים פה (צילום: סקוט אולסון, גטי)


לא היתה זו אמירה כלאחר יד אלא הנשיא הוסיף והפליג בסיפור על חבר שלו, דיק (ריצ'ארד) גראסו שמו, שעמד בראש הבורסה של ניו יורק בעת הפיגוע הנורא ההוא ב-2001, ועל מאמציו הכבירים "שאני אפילו לא יכול לדבר איתכם עליהם", שבזכותם פתח גראסו כביכול את הבורסה לעסקים כבר למחרת הפיגוע.

העובדות, לפחות במישור המציאות ששאר האנושות חוותה, הן שהפיגוע התרחש כידוע ב-11 בספטמבר 2001, והבורסה נשארה סגורה עד יום ב', ה-17 בספטמבר. לא היתה היתכנות פיזית לפתוח את הבורסה כבר למחרת, הן בשל התנאים הפיזיים ששררו באזור וול סטריט, והן מפני שרבים מעובדי הבורסה נרצחו או נפצעו בפיגוע, וחלק גדול מציוד התקשורת נפגע אף הוא באירוע. היתה זו הסגירה הממושכת ביותר של מנוע הקפיטליזם העולמי מאז השפל הגדול ב-1929.

הנשיא המשיך להצדיק את החלטתו - שעליה ניתן להתווכח מבלי לערב היסטוריה חלופית - שלא לבטל את שני האירועים שנקבעו לו לשבת, עצרת התמיכה ומפגש עם התאחדות החוואים, בשל הרצח בפיטסבורג. הוא אמר ש"אנחנו לא יכולים להפוך את האנשים החולים, המעוותים והמרושעים האלה לחשובים. וכשאנחנו מתחילים לשנות את החיים שלנו ולשנות את לוח הזמנים שלנו... אנחנו לא יכולים להרשות לאנשים כאלה להפוך לחשובים, וכשאנחנו משנים את כל החיים שלנו כדי להתאים להם, זה לא מקובל".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE