הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רצה "להרוג את כל היהודים" - וחייו ניצלו בידי רופאים ואחיות יהודים
ד"ר ג'פרי כהן, נשיא בית החולים אלגהני ג'נרל בפיטסבורג, מספר על שלושת אנשי הצוות הרפואי הראשונים שטיפלו ברוצח המתפללים בבית הכנסת, אשר נורה פעמים מרובות לפני שנכנע. "אנחנו כאן כדי לטפל במי שזקוק לנו", אמר הרופא, חבר בקהילה שבניה ובנותיה נרצחו

רופאים ואחיות יהודים בבית החולים אלגהני ג'נרל בפיטסבורג שמו בצד את הרגשות האישיים שלהם כדי להציל את חייו של אדם שעל פי הדיווחים הצהיר כי הוא רוצה "להרוג את כל היהודים" לפני שפתח באש בבית הכנסת עץ חיים ורצח 11 מתפללות ומתפללים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אנחנו לא כאן כדי לשפוט אותך". רופא, אדם, יהודי. ד"ר ג'פרי כהן, נשיא בית החולים אלגהני ג'נרל (צילום: אלגהני הלת' נטוורק)


רוברט באוורס בן ה-46 ספג פציעות ירי מרובות ונלקח לבית החולים הכללי של מחוז אלגהני. בנוסף לרצח שמונה גברים ושלוש נשים, רובם בגיל הזהב, הוא פצע שישה נוספים, בכללם ארבעה שוטרים, בטרם זחל פצוע להיכנע בפני כוחות ימ"מ.

"הוא נלקח לבית החולים שלי וצעק "אני רוצה להרוג את כל היהודים", סיפר ל-ABC ד"ר ג'פרי כהן, נשיא ביה"ח וחבר בקהילת עץ חיים. "שלושת האנשים הראשונים שטיפלו בו היו יהודים". אחות נוספת, שאביה הוא רב, "יצאה באמצע תרגיל לאירוע רב-נפגעים וטיפלה באדון הזה". ד"ר כהן היה אחד האנשים הראשונים שהגיעו לזירת הפיגוע. אף שלא הגיע באותו בוקר לתפילה, הוא מתגורר בשכונה ושמע את היריות מביתו. "עמדתי שם.... ויכולת מהר מאד להתחיל לשמוע מה קורה", אמר.

כמו למגיבי החירום שמיהרו לקראת הסכנה, כהן חולק שבחים לרופאות והרופאים, האחים והאחיות ושאר אנשי הצוות על שמילאו את תפקידם. "אנחנו פה כדי לטפל באנשים חולים. אנחנו לא כאן כדי לשפוט אותך. אנחנו לא כאן כדי לשאול 'יש לך ביטוח או אין לך ביטוח?' אנחנו כאן כדי לטפל במי שזקוקים לעזרתנו", אמר.


התביעה תבקש עונש מוות. רוברט באוורס, הנאשם בטבח בבית הכנסת עץ חיים (צילום: FBI)


כהן סיפר שניהל שיחה קצרה עם החשוד ברצח המתועב. "כשעצרתי לבדוק מה קורה, שאלתי אותו איך הוא מרגיש. האם כואב לו? והוא אמרה שלא, שהוא בסדר", סיפר כהן. לאחר מכן שאל החשוד את כהן מי הוא. "אמרתי שאני ד"ר כהן, נשיא בית החולים, ואז הסתובבתי והלכתי".

כהן מספר כי סוכן ה-FBI ששמר על באוורס אמר לו שאינו יודע אם היה מסוגל לעשות כמוהו. "אמרתי לו, אם היית בנעליי, אני בטוח שהיית יכול". באוורס שוחרר מבית החולים היום (שני) בבוקר והגיע לבית המשפט הפדרלי בפיטסבורג בסביבות הצהריים. הוא עומד בפני 11 אישומים של רצח, שישה אישומי תקיפה בנסיבות מחמירות ו-13 אישומים של הפחדה על רקע אתני. זאת, בנוסף לאישומים פדרליים הכוללים עבירות כלי נשק ואישומי פשע שנאה. התובעים הפדרליים צפויים לבקש את עונש המוות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE