הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדוע מניית אמזון צונחת בבורסה בניו יורק?
החברה הפכה לדומיננטית בתחומים רבים ולעיתים קשה לעבור יום מבלי "לצרוך" את אחד משירותיה. אז איך קורה שחברה כזו מאבדת 25% מערכה לאחר שרושמת שיאים חדשים בבורסה? כלכלנים מודים שהרבעון השלישי איכזב אותם קשות, אך בו בזמן סבורים כי רבעון רביעי חזק יכול לחפות על כך

מנייתה של אמזון איבדה היום (שני) מעל ל-100 דולר מערכה, וביחד עם ביצועיה מיום שישי האחרון (ירדה בקרוב ל-140 דולר) מדובר ביומיים הרצופים (ללא שבת וראשון בהם אין מסחר בבורסה) הקשים ביותר שידעה המנייה מזה שבע שנים. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אמזון (צילום: Shutterstock)


למעשה, המנייה איבדה כ-15% מערכה בתוך יומיים והזכירה למשקיעי החברה את היומיים בשלהי אוקטובר 2011, אז צנחה המנייה ב-17%. מדובר בנתונים מדאיגים מאוד בעבור ג'ף בזוס ועובדיו, שכן החברה איבדה רבע מערכה מאז קביעת שיא חדש ב-24 בספטמבר.

בשבוע שעבר פרסמה החברה את נתוני הרבעון השלישי ופספסה את התחזיות של המומחים. הירידה במנייה הייתה אחת הסיבות המרכזיות לצניחה של הנאסד"ק, שגם היום ירד בקרוב לשני אחוזים. 


ג'ף בזוס, בעלי אמזון (צילום: Flickr)


הדעה הרווחת בקרב המשקיעים היא שתקופת חגי דצמבר ההולכת וקרבה היא זו שתוביל לרבעון מוצלח לחברות רבות, ביניהן אמזון. אם אכן זה יקרה, יתכן שרווחים שעולים על המצופה יבטלו במידה מה את האכזבה מהרבעון השלישי. כמובן שזה יצור תגובת שרשרת שעשויה להשפיע לחיוב על חברות שונות, כמו גם על מדד הנאסד"ק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE