הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ רוצה לבטל את התיקון שמעניק אזרחות למי שנולד בארה"ב: "סעיף מגוחך"
הנשיא אמר כי הוא מעוניין לבטל את התיקון ה-14 לחוקה, שמעניק אזרחות לתינוקות גם אם הוריהם אינם אזרחים. לדבריו, שעורכי הדין של הבית הלבן בוחנים את הנושא, אך הוסיף כי הוא יכול לבטל את התיקון בחוקה בצו נשיאותי

הנשיא טראמפ הודיע היום (שלישי) כי הוא מתכוון להפוך את הזכות החוקתית שמעניקה אזרחות לתינוקות שנולדו ברחבי ארצות הברית, גם אם הוריהם אינם אזרחים. טראמפ אמר את הדברים בתכנית "Axios on HBO".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתכנן לבטל את הסעיף בחוקה. הנשיא דונלד טראמפ


דבריו של טראמפ באו על רקע הניסיון שלו להקשיח את מדיניות ההגירה האמריקנית לפני בחירות האמצע. הוא מאמין כי מתן דגש על הגירה תעודד את התומכים שלו ותסייע לרפובליקנים לשמור על הרוב בקונגרס.

טראמפ טען במהלך הראיון כי ארצות הברית היא המדינה היחידה שמעניקה אזרחות לכל תינוק שנולד בה. אמנם מדובר במדיניות לא נפוצה, אך ארצות הברית אינה היחידה לעשות זאת. הוא כינה את הזכות החוקתית הזאת "מגוחכת", וציין כי "חייבים לשים לזה סוף".

ביטול הזכות לאזרחות צפוי לעורר מאבק משפטי על היכולת של הנשיא לבטל כך סעיף בחוקה. מדובר בתיקון ה-14 לחוקה האמריקנית שמבטיח את הזכות הזאת לכל תינוק שנולד בגבולות ארצות הברית.

כאשר נשאל על החוקיות של המהלך הזה, טראמפ אמר כי בפירוש ניתן לעשות זאת בהחלטה של הקונגרס. יחד עם זה הוסיף הנשיא כי "הם אומרים שאני יכול לעשות את זה באמצעות צו נשיאותי". לדבריו, עורכי הדין של הבית הלבן בוחנים את ההצעה שלו. עם זאת, עדיין לא ברור באיזו מהירות יפעל הנשיא כדי להוציא צו נשיאותי שכזה. "תמיד אמרו לי שצריך את החוקה. אתם יודעים מה? לא צריך", אמר טראמפ.

בתוך כך, הפנטגון נערך לקראת הגעת שיירת המהגרים שעושה את דרכה במקסיקו לכיוון הגבול הדרומי של ארצות הברית. יותר מ-5,000 חיילים בשירות פעיל נשלחים אל הגבול כדי למנוע את כניסתם של המהגרים.

כ-2,100 חיילי המשמר הלאומי כבר פרושים לאורך הגבול מכוח צו שהוציא הנשיא טראמפ מוקדם יותר השנה.

נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, השיק ביום שישי תוכנית הפונה לאנשי שיירת המהגרים תחת הכותרת "אתם בבית". התוכנית מבטיחה למהגרים דיור, טיפול רפואי, חינוך ומשרות אם יסכימו להתיישב במדינות הדרומיות של מקסיקו, צ'יאפאס ואוחאקה, המרוחקות ביותר מן הגבול עם ארה"ב.


שיירת המהגרים עושה את דרכה לכיוון ארצות הברית


החיילים אינם צפויים לעסוק בפעילות אכיפת-חוק, אלא רק לספק גיבוי לאנשי משמר הגבול הפרושים לאורך הגדר המפרידה בין ארה"ב למקסיקו במקרה שצועדי השיירה ינסו להסתער על הגבול ולחצותו בכוח. בכיר המשרד לביטחון המולדת מסר כי הנשיא יישא מחר (שלישי) נאום בו הוא צפוי להתוות צעדים נוספים לעצירת השיירה, ואלה עלולים לכלול הגבלה או השעיה של זכותם של פליטים לבקש מקלט בארה"ב.

הצעדים האחרונים הללו הם האחרונים בסדרת מאמצים להראות תגובה נמרצת ל"איום" השיירה, שאת הפחד מפניו מלבים ציוצים ואמירות של הנשיא ורבים מתומכיו זה שבועות. ביום שישי הציגה מקטע שהושלם לאחרונה מגדר הגבול בקלקסיקו שבקליפורניה, אשר נשא שלט שהכריז עליו כ"השלמת המקטע הראשון בחומת הגבול של הנשיא טראמפ". מקטע הגבול הזה הוכרז כבעל עדיפות עליונה לפני מספר שנים, והמימון עבורו הועבר על ידי ממשל אובמה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE