הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה החליטה לבטל את שעון החורף, אך מדוע התושבים נאלצים להזיז את השעון?
בראשית השנה עברה בהצלחה הצעת חוק שקבעה כי שעון החורף יבוטל. המושל סקוט אף חתם על הצעת החוק, אך חוק פדרלי מעכב את היישום שלו. הסנאטור מרקו רוביו מנסה לקדם את העניין בוושינגטון די. סי., ארגוני מורים הביעו התנגדות למהלך

מערכת החוקים בארה"ב לא נחשבת לפשוטה, בייחוד כאשר משווים אותה למדינות אחרות. החלוקה לרמה המקומית, המדינית והפדרלית גורמת לבלבול רב, ודוגמה בולטת לכך מגיעה מפלורידה. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מדינת השמש" תזכה לשעון קיץ קבוע? (צילום: Shutterstock)


הקונגרס המקומי בעיר הבירה טלהסי העביר בהצלחה הצעת חוק בשם "The Sunshine Protection Act", שנועדה להפוך את שעון הקיץ לקבוע ולמעשה לבטל את שעון החורף. לאחר שעברה את כל האישורים הנדרשים, הצעת החוק הונחה על שולחנו של המושל ריק סקוט, שאף חתם עליה לפני כשבעה חודשים.

אולם כעת שואלים תושבי פלורידה מדוע עליהם להזיז את השעון אחורה בשעה ביום ראשון הקרוב, הרביעי בנובמבר. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהחוק לא יכנס לתוקף עד שהקונגרס הפדרלי, זה שיושב בוושינגטון די. סי. ומורכב מהסנאט ובית הנבחרים, יחוקק חוק שיסלול את דרכן של הצעות חוק ברמת המדינה, כמו זו שהועברה בפלורידה.

למעשה, פלורידה זקוקה לפטור מחוק Uniform Time Act (חוק השעון האחיד) משנת 1966, בדיוק כפי שהוואי ואריזונה ביקשו וקיבלו. עם זאת, שתי המדית הללו דווקא לא פועלות בשונה מהממשל הפדרלי. הרצון לבטל את שעון החורף זוכה לתמיכה רחבה משתי המפלגות הגדולות. כך למשל, הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו הציג שתי הצעות חוק בקונגרס שנועדו לקדם את הביטול.


הסנאטור מרקו רוביו, תומך נלהב בהצעת החוק (צילום: Shutterstock)


הצעת ההחוק הראשונה נועדה לתת פטור מחוק השעון האחיד, ואילו השניה נועדה לבטל את שעון החורף ברמה הלאומית, דבר שכנראה לא יסכימו לו במדינות צפוניות כמו אלסקה. "הגוף המחוקק בפלורידה תומך באופן גורף ברצון להפוך את שעון הקיץ לקבוע", אמר הסנאטור רוביו לאחר ההצבעה לפני כחצי שנה.

התומכים בביטול שעון החורף טוענים שישנם יתרונות רבים לשינוי, לרבות ההפחתה הצפויה בתאונות הדרכים שקורות בשל החשכה. מאידך, ארגוני מורים (והורים רבים) לא מרוצים מהרצון לבטל את שעון החורף, שכן הם טוענים שיותר ילדים ייאלצו ללכת לבית ספר בבוקר כאשר עדיין יהיה חשוך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE