הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: יום הבחירות מתקרב, והוא מביא איתו הטבה מיוחדת לתושבים
רשות התחבורה המטרופוליטנית של מחוז לוס אנג'לס אישרה נסיעות חינם בתחבורה הציבורית כדי לעודד אנשים להגיע לקלפיות, לממש את זכותם להשפיע ולהעלות את אחוזי ההצבעה שרבים חוזים כי יהיו נמוכים

נתוני ההצבעה בבחירות, בין אם מקומיות או ארציות נמצאים במגמת ירידה במקומות רבים בעולם, בין השאר גם בישראל למשל וגם בארה"ב. לקראת בחירות האמצע שייערכו בעוד שבוע בדיוק החליטו במחוז לוס אנג'לס להרים את הכפפה ולעשות מעשה שלפחות יעודד יותר אנשים לממש את זכותם להצביע בכך שיקל עליהם את ההגעה לקלפיות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נסיעות חינם בלוס אנג'לס ביום הבחירות (צילום: cptdb)


ההחלטה של רשות התחבורה עשויה להיות בעלת משמעות מסוימת מבחינת אחוזי ההצבעה בעיר שרבים חזו כי יהיו נמוכים, כמו בשאר ערים ומדינות ברחבי האומה, עקב שלל נסיבות. מלבד חוסר חשק של רבים להצביע עקב שביעות רצון נמוכה מהמועמדים, ישנן גם תופעות כגון שלילת זכות הצבעה לאנשים מסוימים כדוגמת כאלה שישבו בעבר בכלא.

בין התופעות המדאיגות יותר ניתן למצוא הסרה של מצביעים מהרשימות של מדינות להן יש היסטוריה ארוכה של אפליה על רקע גזעי, אחת מהן היא ג'ורג'יה שם שיעורי הסרת מצביעים מהרשימות עלו כמעט בכל 159 המחוזות לפי דו"ח שפורסם מוקדם יותר השנה ע"י מרכז ברנן לצדק. בנוסף לכך, חוקים במדינות מסוימות המונעים מבעלי הכנסה נמוכה או מבני מיעוטים להצביע ושינוי מקום ההצבעה לאנשים הם גורמים נוספים לירידה בכמות המצביעים.

עבור ראשי מדינת קליפורניה, ההחלטה של רשות התחבורה במחוז לוס אנג'לס לאפשר נסיעות חינם ביום הבחירות עשויה להיות גורלית מכיוון שבפני הבוחרים שכן יגיעו לקלפיות עומדת הזכות להצביע ולהכריע אילו יוזמות של המדינה ייצאו לפועל, בין השאר בנושאים כגון דיור לוותיקים, תקרת שכר דירה, הקצאת אחוז ממסים של מיליונרים למען שירותי בריאות הנפש ועוד.


מנסים לעודד יותר אנשים להגיע לקלפיות (צילום: AP)


מלבד לוס אנג'לס גם בניו יורק הגיעה יוזמה תחבורתית דומה, אם כי לא ממש מהעיר עצמה אלא מחברת "סיטי-בייק" (Citibike), חברה ציבורית בבעלות פרטית המפעילה שירות אופניים שיתופי בניו יורק וניו ג'רזי. ב-"סיטי-בייק" הודיעו כי השירות יהיה חינם ביום הבחירות כאשר בחברה המפעילה את "סיטי-בייק", חברת "Motivate" הודיעו כי יעניקו את השירות חינם במגוון ערים ברחבי ארה"ב כגון בוסטון, שיקגו, פורטלנד, אזור מפרץ סן פרנסיסקו, וושינגטון די.סי ועוד. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE