הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכלכלה לקראת דעיכה? לא על פי דו"ח המשרות של אוקטובר
ימים ספורים לפני פרסום הדו"ח הרשמי של משרד המסחר, מודי'ס ו-ADP פרסמו את התחזית ובה 38 אלף משרות יותר ממה שניבו. 17 אלף משרות התווספו בתעשיית הבנייה; ביחד עם שיעור האבטלה הנמוך, מדובר בבשורות נהדרות לכלכלה האמריקאית, וזאת לאחר שרבים העריכו כי הצרות הפיננסיות בוול סטריט יחלחלו ליתר הרבדים

227 אלף משרות חדשות התווספו למשק האמריקאי במהלך חודש אוקטובר, כך עולה מנתונים שפורסמו היום ע"י סוכנות דירוג האשראי, מודי'ס, וחברת ההשמה ADP. מדובר בנתונים מעודדים מאוד, שכן הכלכלנים העריכו שיתווספו כ-189 אלף משרות חדשות בלבד, וזאת על רקע נתוני חודש ספטמבר אשר עודכנו לאחרונה מ-230 אלף ל-218 אלף.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


כאשר מביטים על הנתונים בחלוקה לפי תעשיות, ניתן לראות שתעשיית הבנייה והייצור הוסיפו 17 אלף משרות כ"א. 61 אלף משרות חדשות נוספו בתעשיית התחבורה והשירותים ואילו 40 אלף משרות חדשות נוספו לתעשיית הפנאי והאירוח. שירותים מקצועים, לדוגמה רופאים ועורכי דין, הוסיפו 36 אלף משרות ואילו תעשיית החינוך והבריאות הוסיפה 31 אלף משרות חדשות.

כאשר לוקחים בחשבון גם את אחוז האבטלה, שהגיע לשיעורו הנמוך ביותר מאז 1969, קשה להבין את הבהלה שנרשמת בוול סטריט לקראת דעיכה אפשרית של הכלכלה. עם זאת, שיעור האבטלה המדווח אינו מספר האנשים מכלל כח העבודה שאינם מועסקים, אלא רק האחוז מתוך מחפשי העבודה בפועל. על כן מדובר בנתון שיכול להטעות, שכן אנשים שהיו מובטלים במשך זמן רב והתייאשו מלחפש עבודה חדשה אינם נמדדים.


17 אלף משרות נוספו לתעשיית הבנייה (צילום: Shutterstock)


בהקשר של גודל החברות, החברות הגדולות ביותר (אלו שיש בהן מעל ל-500 עובדים) הוסיפו 102 אלף משרות, מספר גבוה ומרשים לעומת הנתון המקביל בעסקים קטנים (29 אלף משרות בלבד). כלכלנים מעריכים כי מדובר בסימן נוסף לכך שמעבידים מתקשים למצוא עובדים מוכשרים.

ביום שישי יפורסמו הנתונים הרשמיים של משרד המסחר שאמורים לשקף את התחזית של מודי'ס ו-ADP. אך חשוב לזכור, הנתונים הרשמיים הם ממוצע של שלושת החודשים האחרונים, כך שהמספר עלול להיות קטן במעט מהתחזית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE