הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: ה-IAC ערכה עצרת זיכרון לנרצחי הפיגוע בפיטסבורג
ב"מרכז שפר" בשכונת וודלנד הילס התקיים הטקס המכובד, בנוכחות נציגים מהממשלה המקומית והמדינית, המשטרה והקונסוליה הישראלית. מאות בני אדם התקבצו באולם כדי להנציח את זכר 11 הנרצחים בפיגוע הקשה בפיטסבורג בסוף השבוע האחרון. סגן מפקד המשטרה בראיון בלעדי למערכת "היברו ניוז": "אני כאן כדי להדגיש בפני הקהילה היהודית והישראלית שהם בטוחים בבתי הספר ובבתי הכנסת"

ביום שלישי בערב נערכה בלוס אנג'לס עצרת זיכרון לקורבנות הפיגוע בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג. מאות בני אדם מהקהילה היהודית והישראלית הגיעו ל"מרכז שפר" של המועצה הישראלית-אמריקאית (IAC) בשכונת וודלנד הילס ופתחו את הטקס עם שירת שני ההמנונים, "הדגל זרוע הכוכבים" ו-"התקווה".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טקס הזיכרון ב-IAC בוודלנד הילס (צילום: אדוה ריקלין)


אל הטקס גם הגיעו מכובדים רבים, ביניהם נציגים מהקונסוליה הישראלית ומשטרת לוס אנג'לס. שני חברי קונגרס מקומי הגיעו מהבירה, סקרמנטו. גם נציגים רבים מהרשות המקומית בלוס אנג'לס הגיעו, ביניהן נציגת ראש העיר, אריק גרסטי, הגברת טנאז גולשן. 

דקות אחדות לפני שהחל הטקס המכובד, שוחחתי עם שירי וסרמן, מנהלת "מרכז שפר" של ה-IAC, שהסבירה איך מרימים אירוע כה גדול ומכובד בתוך מספר ימים: "היה לנו חשוב מאוד כארגון הישראלי-יהודי הגדול בארה"ב להביע תמיכה בעקבות הפיגוע, להזדהות עם הקורבנות ולגנות את האנטישמיות. עובדים במרץ מאז שעות הבוקר של יום ראשון כדי להזמין את הקהילה, רבנים, כמרים, נציגי LAPD, משרד ראש העיר, ועוד", היא אמרה. כאשר היא נשאלה על סידורי האבטחה בעקבות הפיגוע הרצחני, השיבה וסרמן כי "תמיד יש לנו אבטחה במקום. עם זאת, כן הגדלנו את כמות המאבטחים וישנה גם נוכחות משטרתית שבעצם גורמת לנו להרגיש יותר בטוחים".


מאות בני אדם הגיעו לעצרת (צילום: בן קרול)


בסביבות השעה 7:00 נפתחו הדלתות ומאות באי המקום התיישבו במקומותיהם. שולי לבב, תושבת האזור, סיפרה כי "הרגשתי שאני רוצה להיות פה ולהזדהות עם הכאב. כאשר שמעתי על האירוע ביום שבת, הייתי מאוד עצובה. עצוב לי שאנחנו כבני אדם לא יכולים לקבל כל אחד כפי שהוא. אחרי 16 שנים שבהן אני חיה פה, לא דמיינתי שאראה מחזה כזה. אני הולכת לבתי כנסת בשבתות, והפיגוע בפיטסבורג יגרום לי ללכת אפילו יותר. חשוב לי להיות מסוגלת להציג את היהדות שלי ללא חשש".

כאמור, נוכחות משטרתית גדולה נרשמה בטקס, ולא רק בפן האבטחתי. כריס פיצ'ר, סגן מפקד משטרת לוס אנג'לס באזור עמק סן פרננדו, ביקש להעביר מסר חשוב: "אני כאן כדי להדגיש בפני הקהילה היהודית והישראלית שהם בטוחים בבתי הספר, בבתי הכנסת ובכל המקומות האחרים", הוא אמר. מעבר לכך, פיצ'ר הסכים לספר מעט על ההיערכות המיוחדת של המשטרה בעקבות הפיגוע: "החלטנו לנקוט במספר צעדים, רובם סמויים, כדי לתגבר את האבטחה סביב מוסדות ישראלים ויהודים. אנחנו עובדים בתיאום מלא עם סוכנויות פדרליות, לרבות ה-FBI וה-ATF", הוא אמר. בהמשך, כשפיצ'ר עלה על הבמה כדי לנאום, הוא חזר על הדברים והדגיש את המחויבות המשטרתית לקהילה היהודית.


מאות בני אדם הגיעו לעצרת (צילום: אדוה ריקלין)


מטעם ראש העיר, אריק גרסטי, נשלחה טנאז גולשן אשר אמרה: "כולנו חיבקנו את ילדנו טיפה יותר חזק מתוך ידיעה שמה שקרה ב"עץ החיים" יכול היה לקרות גם פה. זה היה יום טרגי וקשה, אך עלינו להתאחד יחד כדי לגרום לשינוי. עלינו לעמוד בקול אחיד ולומר, 'אנחנו לא מפחדים ואותנו לא ישתיקו'. משפחות רבות יהודיות בארה"ב ובאירופה נאלצות להתמודד עם הסכנה האמיתית ששמה האנטישמיות. חובתינו כאמריקאים, כיהודים וכבני אדם להגיב לשנאה העיוורת באהבה בלתי פוסקת", היא אמרה.

סגן הקונסול הכללי של ישראל בלוס אנג'לס, איתן וייס, עלה על הבמה וסיפר על תחושותיו: "בגלל הנסיבות, אני עצוב שאני עומד מולכם. אבל בו בזמן אני חש גאווה לייצג את מדינת ישראל", הוא אמר והמשיך, "ישראל מכירה היטב את הטרור מעשרות השנים האחרונות, ואנחנו לא שוכחים שארה"ב תמיד הייתה שם בשביל לתמוך בנו. סייעתם לנו להתאבל, וכעת אנו מוצאים את עצמנו במצב הפוך בו אנו, אזרחי מדינת ישראל, תומכים בכם. בעודי מדבר, צוות של מומחים ישראלים ל-PTSD הגיעו לפיטסבורג כדי לסייע לקהילה, לקורבנות, לאנשי אכיפת החוק ואנשי הרפואה אשר חוו טראומה גם כן".


סגן המפקד פיצ'ר וחבר הקונגרס המקומי, ג'סי גבריאל (צילום: אדוה ריקלין)


ג'סי גבריאל, הנציג של מחוז ה-45 (מערב עמק סן פרננדו) של קליפורניה בבית הנבחרים המקומי בסקרמנטו אשר גר באנסינו, פתח את דבריו בעברית ואמר: "קודם כל אני רוצה להגיד תודה רבה ל-IAC, זה מאוד חשוב שאנחנו פה ביחד בזמן הזה ובמקום הזה". לאחר מכן הוא שב לדבר באנגלית ואמר, "בתור יהודי שגר במשך שלוש שנים בישראל, זה מאוד משמעותי עבורי להיות כאן הערב. סגן המפקד פיצ'ר, אני רוצה להביע בפניך את אסירות התודה שלנו, יהודים תושבי לוס אנג'לס, לשוטרי ה-LAPD על העבודה הקשה שלכם. חשוב לי לציין שני דברים הערב: ראשית, עלינו להכיר שישנה עלייה באנטישמיות. הדור שלנו אינו חסין בפניה. אני חושב שרבים מאיתנו מרגישים את זה כהורים. שנית, המסורת שלנו מלמדת אותנו כיצד להגיב לאירועים מסוג זה. התגובה הכי טובה שאפשר לתת לשנאת חינם היא אהבת חינם. עלינו ללמד את הילדים שלנו לאהוב את יהדותם ולאהוב את מדינת ישראל. עלינו ללמד אותם להיות אמריקאים גאים ועלינו ללמד אותם להיות גאים במשטרה. לגור בארה"ב כיהודי גאה זו התגובה הכי טובה לאירועים מתועבים כאלה", הוא אמר.


מכובדים רבים הגיעו לאירוע המרגש (צילום: אדוה ריקלין)


ניכר היה בפני באי הטקס כי האירוע היווה סוג של סגירת מעגל עבורם. רבים שוחחו איתי על כך שהם התמודדו עם הפיגוע באופן אישי, או לעיתים עם המשפחה. אך האירוע אמש נתן להם את הבמה לפגוש באנשים דומים להם שעוברים את אותן החוויות. הייתה שאלה אחת שבחרתי לשאול את כל מי ששוחחתי איתו, והיא "האם האירוע בפיטסבורג יגרום לך שלא להגיע לבתי כנסת או למוסדות יהודים?". שלא יהיה צל של ספק, לא היה ולו אדם אחד שהשיב בחיוב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE