הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כתב אישום חמור הוגש נגד רוברט באוורס, מבצע הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג
44 סעיפים חמורים עומדים כנגד באוורס כאשר הדין על רובם הוא עונש מוות. הרוצח צפוי לעמוד מחר בפני בית המשפט בשימוע המקדים כאשר כל הסימנים מרמזים על כך שהתביעה אכן תבקש עונש מוות לאיש שרצח 11 מתפללים יהודים בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג

משרד התובע הכללי בפיטסבורג הגיש מוקדם יותר היום כתב אישום ובו 44 סעיפים חמורים, כנגד רוברט באוורס בן ה-46, מי שביצע את פיגוע הירי המחריד בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג ביום שבת האחרון ורצח 11 בני אדם בזמן תפילת שחרית. העונש עבור מרבית הסעיפים בהם מואשם באוורס הוא עונש מוות ונראה שהתביעה אכן תבקש לגזור עליו את העונש שיסיים את חייו כאשר הוא יתייצב מחר לשימוע המקדים בעניינו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: רויטרס


כתב האישום המלא כולל 11 סעיפים הנוגעים לשיבוש חופש הפעולה של אמונה דתית שגרם למוות ו-22 סעיפים נוספים המתייחסים לשימוש ופריקת נשק במטרה לבצע רצח במהלך או בקשר לפשע אלים.

 "היום מתחיל תהליך התר אחר צדק בעבור משפחות הקורבנות, צדק אשר יבריא את הקהילה היהודית ואת העיר כולה", אמר הפרקליט סקוט בריידי ממשרד התובע הכללי בעיר. "התביעה לא תחסוך בשום הוצאה, ונעבוד באופן מקצועי וישר כדי להנציח את זכרון הנרצחים". מוקדם יותר השבוע אמר בריידי בנוגע לחקירה: "תהיו בטוחים שיש לנו צוות של תובעים שעובדים קשה כדי להבטיח שהצדק ייעשה".


אילוסטרציה של באוורס בהופעתו בבית המשפט הפדרלי ביום שני האחרון (Art Lien)


באוורס המוחזק בכלא של מחוז באטלר באוהיו ללא אפשרות לשחרור בערבות הופיע לראשונה בבית המשפט הפדרלי ביום שני האחרון כאשר הוא ישוב על כיסא גלגלים ושומר על הבעת פנים קפואה. השימוע שלו בבית המשפט ייערך כאמור מחר ב-10 בבוקר בבית המשפט הפדרלי.

מי שהצטרף לגינוי של הפשע המתועב הוא התובע הכללי של ארצות הברית, ג'ף סשנס: "לכל אזרח אמריקאי יש את הזכות לבקר למקום התפילות שלו ולהרגיש בטוח. הנאשם בתיק הזה רצח לפי החשד 11 אנשים חפים מפשע במהלך תפילות דתיות ופצע ארבעה שוטרים. הפשעים בהם הוא מואשם הם רשעיים בצורה בלתי נתפסת ונוגדים לחלוטין את הערכים של האומה הזו".


עצב באתר ההנצחה שהוקם ליד בית הכנסת "עץ חיים" (צילום: ניו יורק טיימס)


כזכור, הרוצח הגזען, שחשבונות המדיה החברתית שלו מלאים בשנאה רצחנית כלפי יהודים נכנס לבית הכנסת 'עץ חיים' בפיטסבורג, בית כנסת הממוקם בשדרות ווילקינס סמוך לפינת שדרות שיידי בשכונת סקווירל היל בעיר, והחל לירות במתפללים ש-11 מהם נהרגו באירוע האנטישמי הקטלני ביותר בתולדות ארצות הברית.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE