הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בוול סטריט נושמים לרווחה: נגמר חודש אוקטובר השחור
למרות העובדה שנרשמה התאוששות קלה ביומיים האחרונים, המשקיעים וסוחרי המניות ירצו לשכוח את אוקטובר 2018. במהלך החודש, המדדים החשובים רשמו את הירידות הגדולות ביותר מזה תקופה ארוכה. כך למשל, מדד הנאסד"ק צנח ביותר מתשעה אחוזים, הירידה הגדולה ביותר מאז נובמבר 2008

המסחר בבורסה בוול סטריט ננעל היום במגמות חיוביות, ובכך הסתיים חודש הפכפך שבו נרשמו הפסדי ענק ברוב המדדים החשובים. ולמרות זאת, ביצועים מרשימים של מניותיהן של פורד וג'נרל מוטורס הם אלה שגרמו לכך שהיום היה יומה השני של מגמת ההתאוששות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבורסה בניו יורק (צילום: Shutterstock)


מדד הדאו ג'ונס זינק ביותר מ-241 נקודות וננעל על 25,115.76 נקודות. בפועל מדובר בעלייה של כ-650 נקודות בתוך יומיים, וכלכלנים מעריכים כי העלייה היום נרשמה בעיקר בזכות המנייה של ויזה, שעלתה היום בקרוב לארבעה אחוזים. מדד ה-S&P500 עלה ב-1.1% ל-2,711.68 נקודות ואילו מדד הנאסד"ק טיפס בשני אחוזים ל-7,305.90.

ולמרות היומיים האחרונים, שהיו בהחלט מוצלחים יותר ביחס לחודש כולו, המדדים החשובים הללו ספגו מכות קשות ביותר. ה-S&P500 איבד קרוב ל-7% מערכו במהלך החודש, הירידה הגדולה ביותר שנרשמה מאז ספטמבר 2011, אז איבד 7.2% מערכו. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-5.1%, הירידה הגדולה ביותר בחודש אחד מאז ינואר 2016. הנאסד"ק צנח ב-9.2% במהלך החודש, הירידה הגדולה ביותר מזה עשור.

כאמור, ישנן מניות מסוימות שרשמו עליות, ועליות אלה הן שסייעו למדדים להתאושש ביומיים האחרונים. כך למשל, ג'נרל מוטורס דיווחה על ביצועיה ברבעון האחרון והמנייה זינקה ב-9.1%. באופן אירוני, היא מכרה פחות מכוניות מהרבעון הקודם, אך עליית המחירים גרמה לה להרוויח יותר למרות העובדה שמכרה פחות. מנייתה של פייסבוק זינקה ב-3.8%, גם כן על רקע הביצועים הפיננסים המוצלחים של הרבעון השלישי. זינוק זה הוביל לעליות גם באמזון (4.42%), אפל (2.61%), נטפליקס (5.59%) ואלפבית (3.91%). 

הדולר המשיך להתחזק אל מול השקל הישראלי, ושערו הנוכחי עומד על 3.72 שקלים בעבור כל דולר אמריקאי. למעשה, מדובר בשער חליפין הגבוה ביותר שנרשם במהלך החודש האחרון. כעת יקוו המשקיעים כי חודש נובמבר יהיה טוב יותר עבורם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE