הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת הגעת שיירת המהגרים, טראמפ הודיע כי יישלחו עד 15,000 חיילים לגבול
לקראת הגעת השיירה, ולפני בחירות האמצע, טראמפ עושה שרירים. מספר החיילים שיישלח אל הגבול משתנה מיום ליום, ונראה שגם בדרגים הגבוהים לא יודעים מה קורה

הנשיא דונלד טראמפ אמר כי מספר החיילים שיישלחו אל הגבול עם מקסיקו עשוי להגיע ל-15 אלף - כמעט כפול מכמות החיילים שמתוכננים להישלח למקום על פי הפנטגון. משרד ההגנה הודיע כי "יותר מ-7,000" חייבים נשלחים לגבול הדרום מערבי כדי לסייע לסוכני משמר הגבול. גורמים רשמיים במשרד אמרו כי מספר החיילים עשוי להגיע ל-8,000.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סדר הכוחות שיגיע אל הגבול לא ברור, ותלוי את מי שואלים, ומתי


מספר החיילים משתנה בקצב מסחרר, תוך כדי שטראמפ מנסה להקשיח את היחד למהגרים לקראת בחירות האמצע.

רק בשבוע שעבר הודיעו גורמים רשמיים כי לא יישלחו אל הגבול יותר מאלף חיילים. ביום שני, דווח כי מספר החיילים יעלה ל-5,200. למחרת, הבכיר בחיל האוויר שמנהל את המבצע אמר כי יישלחו יותר חיילים, אך הוא דחה את הדיווח על פיו יישלחו 14 אלף חיילים לגבול, והוסיף כי "הדיווח לא מתאים לתכנון".

גנרל טרנס אושאגנסי, מפקד פיקוד הצפון, אמר לכתבים כי מספר החיילים עשוי לעבור את 5,200 החיילים, אך לא נקב במספר מדויק.

רק יממה אחת לאחר מכן,  טראמפ שלף עוד נתון לחוסר הוודאות הכללי, והפתיע אפילו את הפנטגון. שר ההגנה ג'ים מאטיס דחה את הטענה כי שליחת אלפי חיילים לגבול כמענה לשיירת המהגרים היא תרגיל פוליטי. "אנחנו לא עושים תרגילים", אמר אתמול מאטיס לכתבים.

"התמיכה הצבאית שאנו מעניקים למשרד לביטחון המולדת היא פרקטית ומבוססת על בקשה של משטרת הגבולות. אנחנו לא עוסקים בפוליטיקה", אמר.

העמדה של הנשיא טראמפ כלפי מהגרים גם ככה לא הייתה חיובית, אך בשבועות האחרונים הוא הקשיח עוד יותר את עמדותיו, ככל הנראה על מנת למשוך את הבוחרים השמרנים אל עבר הקלפיות. ההחלטה של הנשיא טראמפ לשלוח אלפי חיילים אל הגבול כדי לפגוש את שיירת המהגרים זכתה לתמיכה רחבה בתוך המפלגה הרפובליקנית, אך זכתה לביקורת קשה מאוד מהצד השני של המפה הפוליטית.

"לא רק שמדובר בהחלטה פוליטית שיוצרת תקדים רע מאוד, זה כנראה גם ניצול של הכוח הנשיאותי", אמרה קלי מגסמן, לשעבר בכירה בפנטגון. לשם השוואה, הכמות הגדולה של החיילים (כ-5,000) שווה לכמות החיילים האמריקאים המוצבים בעיראק. מוקדם יותר היום פרסמה סוכנות הידיעות "רויטרס" כי גורם בפנטגון סיפר כי למעשה הוזעקו 7,000 חיילים כאשר אלפיים מתוכם נמצאים במצב המתנה ומחכים להתפתחויות.


שיירת המהגרים עושה את דרכה לגבול 


בשבועות האחרונים מרבה הנשיא ללבות בציוציו אימה מפני הסכנות האיומות וחסרות התקדים שמביאים איתם כביכול הצועדים המרוטים והמהוהים, הנמלטים מעוני מחפיר ואלימות כנופיות משתוללת ומספרם הולך וקטן מדי יום - כפי שקורה עם כל שיירה כזו מאז החל המנהג לפני כ-15 שנה.

נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, השיק לאחרונה תוכנית לאנשי שיירת המהגרים תחת הכותרת "אתם בבית". התוכנית מבטיחה למהגרים דיור, טיפול רפואי, חינוך ומשרות אם יסכימו להתיישב במדינות הדרומיות של מקסיקו, צ'יאפאס ואוחאקה, המרוחקות ביותר מן הגבול עם ארה"ב.

החיילים אינם צפויים לעסוק בפעילות אכיפת-חוק, אלא רק לספק גיבוי לאנשי משמר הגבול הפרושים לאורך הגדר המפרידה בין ארה"ב למקסיקו במקרה שצועדי השיירה ינסו להסתער על הגבול ולחצותו בכוח. בכיר המשרד לביטחון המולדת מסר כי הנשיא יישא מחר (שלישי) נאום בו הוא צפוי להתוות צעדים נוספים לעצירת השיירה, ואלה עלולים לכלול הגבלה או השעיה של זכותם של פליטים לבקש מקלט בארה"ב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE