הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כתב אישום נגד חברות מסין וטיוואן שניסו לגנוב סודות מסחריים מחברות טכנולוגיה אמריקאיות
ארצות הברית נגד סין, שלב הריגול הטכנולוגי: שתי חברות ושלושה בני אדם נאשמים שניסו לגנוב מידע מחברת ייצור מוליכים למחצה מקליפורניה. אחת החברות נמצאת בבעלות ממשלת סין, החברה השניה ממוקמת בטיוואן ומניותיה נסחרות בבורסה בניו יורק

משרד המשפטים הודיע על פתיחה בהליכים פליליים נגד שלושה נאשמים בחשד לריגול כלכלי על אדמת ארצות הברית. במסיבת עיתונאים שנערכה היום (חמישי) בצהרים התובע הכללי ג'ף סשנס על הגשת כתב אישום נגד חברה מטיוואן וחברה נוספת בבעלות ממשל סין, וכן נגד כמה עובדים אזרחי טיוואן שחשודים במעורבות בפרשה. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"המרמה חייבת להפסק". התובע בכללי ג'ף סשנס (צילום: רויטרס)


על פי החשד, החברות קשרו קשר לגנוב סודות מסחריים וטכנולוגיים מחברות אמריקאיות, בעיקר ענקיות טכנולוגיה מעסק הסיליקון בקליפורניה, בראשן חברת המוליכים למחצה מיקרון. הנאשמים ניסו לגנוב סודות מסחריים ומידע הקשור במחקר ופיתוח של התקני זכרון שהחברה מייצרת. במסיבת העיתונאים היום נמסר משרד המשפטים הטיוואני מעורה בפרטי האישומים ומשתף פעולה עם מקבילו האמריקאי.

החברה העיקרית שניצבת במרכז כתב האישום היא United Microelectronics Corporation (UMC), חברה מטיוואן שמניותיה נסחרות גם בבורסה לניירות ערך בניו יורק. רק בשבוע שעבר הציגה החברה את דוחות הרבעון השלישי שלה והראתה עלייה ניכרת בהכנסות וברווחים מהרבעון המקביל אשתקד, עם הכנסות של 39.4 מיליארד דולר. החברה הנוספת היא Fujian Jinhua Integrated Circuit שבבעלות ממשלת סין. שלושת הנאשמים הם עובדים בחברות, אחד מהם הוא סגן נשיא בכיר ב-UMC.

בהצהרה שנתן בפתיחת מסיבת העיתונאים אמר סשנס כי היקף הריגול מכיוון סין גדל במהרה ולדבריו "המרמה חייבת להפסק". הוא הוסיף שהממשל משיק בימים אלה יוזמה חדשה לפיצוח יוזמות ריגול מסחרי מכיוון סין. ראש ה-FBI כריסטופר ריי הוסיף כי "אף מדינה לא מציגה איום רחב או חמור יותר לרעיונות, החדשנות והבטחון הכלכלי שלנו מאשר סין". על רקע מלחמת הסחר המחמירה בין המדינות, דברים אלו מקבלים משנה תוקף. גורם נוסף במשרד המשפטים הדגיש כי המשרד מאוד ממוקד בימים אלה בשמירה על טוהר בחירות לקראת בחירות האמצע שיחולו ביום שלישי הקרוב, בשל החשד לזיופים והחשש כי גופים זרים ינסו לפגוע במכונות ההצבעה וספירת הקולות.


מפעל שבבים שרכשה UMC ביפן (צילום: Nikkei Asian Review)


זה אינו המקרה הראשון בו גורמים הקשורים לממשלת סין חודרים לענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות. בתחילת אוקטובר פרסמה בלומברג תחקיר מקיף שהראה כיצד שבבי ריגול סיניים חדרו למכשירים של אפל ואמזון. בנוסף, בשבועות האחרונים הוגשו כמה כתבי אישום נגד אנשי מודיעין סיניים באשמת גניבת טכנולוגיות. רק השבוע הוגש כתב אישום נגד עשרה נאשמים ובהם שני אנשי מודיעין סיניים באשמת פריצה למחשבים בניסיון לגנוב מידע הקשור למנועי מטוסי נוסעים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE