הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טנסי: מה היו מילותיו האחרונות של הנידון למוות לפני שהוצא להורג בכיסא החשמלי?
אדמונד זגורסקי בן ה-63 הוצא להורג על רצח כפול ב-1983, בעסקת סמים שהשתבשה. הוא העדיף את הכיסא על פני זריקת רעל. לפני מותו חייך ואמר: "Let's Rock"

אדמונד זגורסקי (63) שנידון למוות בעקבות רצח של שני בני אדם ב-1983, בעסקת סמים שהשתבשה, הוצא להורג בטנסי בכיסא חשמלי. זאת, אחרי שביקש שלא להיות מוצא להורג באמצעות זריקת רעל קטלני. מילותיו האחרונות של זגורסקי היו "Let's Rock". לפי סוכנות AP זגורסקי חייך לעיתים ולעיתים העווה את פניו, בזמן שקסדת המתכת והספוג הרטוב הוצמדו לראשו, וכיסוי ראש שחור הולבש על פניו. הוא הוצמד לכיסא ורגליו נקשרו ברצועות. עורכת הדין של זגורסקי, קלי הנרי, אמרה לכלי התקשורת שהוא חייך כדי שתחייך אליו בחזרה. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זגורסקי. מושל טנסי התעלם מבקשות להתערב בתיק, כולל מחבר המושבעים שהרשיע אותו. צילום: Tennessee Department of Corrections


כלי התקשורת דיווחו שהנידון למוות הרים את ידו הימנית, במה שהיה אולי ניסיון לנופף לשלום, עד שהגל הראשון של חשמל בעוצמה של 1,750 וולט הכה בו במשך 20 שניות. לפי הכתבים "אגרופיו נקפצו בזמן שהזרם הכה בו והוא לא זז כאשר הזרם פסק".מותו נקבע רשמית בשעה 7:26 בערב שעון מקומי. הוא האדם הראשון שמוצא להורג בכיסא החשמלי מאז 2007. שמונה בני משפחתו וחברים הגיעו לכלא ריברבנד בנאשוויל, המאובטח באופן מקסימלי, כדי לצפות בהוצאה להורג. לסעודה האחרונה, זגורסקי בחר פרקי אצבע כבושים של חזיר וזנבות חזיר.


מושל טנסי, ביל האסלם הרפובליקני, סירב להתערב בגזר דינו של זגורסקי, ששיסף את צווארם של שני קורבנותיו, למרות שנתבקש לעשות זאת אפילו על ידי מושבעים לשעבר אשר הרשיעו את זגורסקי, כמו גם קציני מבחן, שטענו כי היה אסיר "למופת", ללא אף עבירת משמעת והכומר של הנידון למוות. גם בית המשפט העליון של ארה"ב דחה את בקשתו לדחייה, זמן קצר לפני ביצוע גזר הדין. 


חדר ההוצאות להורג בכלא ריברבנד. זגורסקי העדיף את הכיסא החשמלי על פני זריקת הרעל. צילום: Mark Humphrey/AP


יש לציין כי בזמן שהורשע, למושבעים בטנסי לא ניתנה אופציה לשקול לתת לו עונש מאסר עולם ללא חנינה. כיום, כל מדינה דורשת מחבר המושבעים לשקול אופציה כזו בתיקים שבהם עומד על הפרק עונש מוות.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE