הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"טראמפ הברזילאי" הולך בעקבות המקור: הודיע כי יעביר את שגרירות ארצו לירושלים
נשיא ברזיל הנבחר ז'איר בולסונרו כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא מתכוון לממש את הבטחת הבחירות שלו. ברזיל צפויה להיות המדינה השלישית שמעבירה את השגרירות שלה לבירה

נשיא ברזיל הנבחר ז'איר בולסונרו, הכריז על כוונתו להעביר את שגרירות ארצו  בישראל לירושלים, כפי שהתחייב בקמפיין הבחירות שלו. בפוסט שהעלה בעמוד הפייסבוק שלו ציין בולסונרו כי "ישראל היא מדינה ריבונית ואנחנו מכבדים זאת". ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הגיב בהתלהבות על הכרזתו של הנשיא הנבחר וכתב: "אני מברך את ידידי נשיא ברזיל הנכנס, ז'איר בולסונרו, על כוונתו להעביר את שגרירות ברזיל לירושלים. זהו צעד היסטורי, נכון ומרגש!". יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי מדובר ב"הודעה מרגשת". לדבריו, "הנשיא בולסונרו ידיד נפלא של העם היהודי ומדינת ישראל. תודה רבה ברזיל".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בולסונרו בכנס תמיכה בישראל. עשוי לסגור את הנציגות הפלסטינית בארצו. צילום: Udo Kurt via JTA


בולסונרו צפוי להיכנס לתפקידו בעוד כחודשיים, ב-1. בינואר 2019. אם אכן יממש את הבטחתו, ברזיל תהיה המדינה השלישית שתעביר את השגרירות שלה לירושלים, אחרי ארה"ב וגואטמלה. כזכור, גם פרגוואי העבירה את השגרירות מתל אביב לירושלים לאחר ארה"ב, בחודש מאי, אך בעקבות חילופי שלטון, החליטה להחזיר את השגרירות לתל אביב. בתגובה, סגרה ישראל את השגרירות שלה באסונסיון. 


בחירתו של בולסונרו (63), שזכה לכינוי "טראמפ הברזילאי", צפויה לשנות לחלוטין את מדיניותה של ברזיל כלפי ישראל וגם כלפי ארה"ב. בולסונרו כבר הביע את הערכתו הרבה לטראמפ והודיע כי ינסה "ללכת בעקבותיו". טראמפ מצידו היה אחד הראשונים שבירכו את בולסונרו על ניצחונו בבחירות לנשיאות ברזיל. 


בולסונרו ובניו בכרזת תמיכה בישראל מ-2016. צילום: Bolsonaro Family/JTA


בכוונת בולסונרו לשפר את יחסי הסחר של ארצו עם ארה"ב ולשפר את יחסיה עם ישראל, שהיו צוננים למדי בתקופת שלטון מפלגת השמאל בברזיל. מלבד העברת השגרירות, הוא עשוי לסגור את הנציגות הפלסטינית בארצו. כזכור, בולסונרו, איש צבא לשעבר, שהיה חבר קונגרס במשך שבע קדנציות, התבטא גם נגד נשים והומואים, ואף אמר כי היה מעדיף שבנו ימות בתאונה מאשר שיהיה הומוסקסואל. כמו כן, הוא אמר לחברת קונגרס "את מכוערת מדי בשביל שאאנוס אותך" ואף דיבר בשבח העינויים והדיקטטורה הצבאית ששלטה בברזיל בסוף שנות ה-70 ותחילת ה-80 של המאה הקודמת. 




במהלך הקמפיין נדקר בולסונרו בבטנו במהלך עצרת בחירות. הוא נפצע קשה אך התאושש והפופולריות שלו, שממילא הייתה גבוהה, רק התגברה עד בחירתו למנהיג המדינה הגדולה ביותר בדרום אמריקה והדמוקרטיה הרביעית בגודלה בעולם.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE