הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דובר ארגון המהגרים של האו"ם: "אין לפגוע בקרוואן"
בתדרוך לעיתונאים הגדיר הדובר את שיירת המהגרים שיצאה מהונדורס כ "אירוע שגרתי" והסביר כי חימוש הגבול ותגבורו בחיילים לא ירתיע מהגרים. דובר סוכנות הפליטים של האו"ם קרא לשמור על אנושיות ולהשאיר את הפולטיקה בצד, ארבעה ימים לפני בחירו האמצע שההגירה היא סוגיה מרכזית בהן

גורם רשמי באו"ם קרא לארצות הברית לא לאכוף שמירת הגבול עם הגעת שיירת המהגרים מדרום אמריקה, אותה הגדיר "אירוע שגרתי". ימים לפני בחירות האמצע, וכשההגירה מהווה סוגיה מרכזית בקמפיינים של מועמדים רבים, רבים חוששים כי הגעת המהגרים לגבול הדרומי עלולה להיות מלווה באלימות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המהגרים בדרך צפונה. יגיעו בשלום? (צילום: רויטרס)

ג'ואל מילמן, דובר הארגון הבילאומי של האו"ם להגירה, אמר הבוקר (שישי) בתדריך לעיתונאים בז'נבה שבשוויץ, כי שיירות מהגרים דומות קיימות כבר שנים רבות, וכי הקבוצה עדיין מרוחקת מאות מיילים מגבול ארצות הברית. "זהו סוג של אירוע נורמלי". מילמן הוסיף כי שומרי גבול חמושים לא הוכחו כמרתיעים מהגרים מהגעה; אם כבר, הם תרמו לגידול ברווחי גורמים פליליים שעסקו בהברחת אנשים וכן לעלייה בתמותת מהגרים.

"תגבור הגבול בחיילים זה אף פעם לא משהו שאנחנו תומכים בו", אמר מילמן, על רקע כוונת דונלד טראמפ לעבות את הגבול הדרומי של ארצות הברית בלא פחות מ-15 אלף חיילים. באבאר באלוך, דובר מטעם סוכנות הפליטים של האו"ם, הוסיף בתדריך כי הם "קוראים לאנושיות והרחקת הדברים מפוליטיקה".


להשאיר את הפוליטיקה בצד. שיירת המהגרים (צילום: רויטרס)


שיירת המהגרים המכונה קרוואן מונה כעת כמה אלפי בני אדם, רובם מהונדורס וגואטמלה. השיירה עוברת דרך מקסיקו וכבר חוותה עימותים עם שומרי גבול בדרכה צפונה. ביום רביעי האחרון נמסר מהפנטגון כי יותר מ-7,000 חיילים יישלחו לתגבר את משמר הגבול לאורך גבול מקסיקו אולם כאמור טראמפ מתכנן לשלוח מספר כפול של חיילים.

אתמול הודיע טראמפ כי הוא מקווה שהגעת המהגרים לגבול לא תלווה באלימות, אך שיש להתייחס למשליכי אבנים כאילו הם נושאים נשק ועל כוחות ארצות הברית להגיב בהתאם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE