הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"התמיכה הגדולה נותנת לנו תקווה": חברי הקהילה בארוויין מגיבים לכתובת הנאצה בבית הכנסת
בין גל האירועים האנטישמים בתקופה האחרונה הושחת בית הכנסת "בת' יעקב" בעיר ארווין בדרום קליפורניה עם כתובת נאצה שהצליחה לערער את חברי הקהילה היהודית במקום ("הלב כואב לראות את זה") שלמרות זאת ניסו לשדר אופטימיות

ימים לא קלים עוברים על כל היהודים בארה"ב מאז הפיגוע הנורא בפיטסבורג אך גם בפרט על חברי קהילות יהודיות שונות ברחבי האומה שסבלו מאירועי אנטישמיות נגדם בימים האחרונים. רק אתמול דווח על בית כנסת בניו יורק שרוסס בשלל כתובות נאצה נגד יהודים כאשר לזה קדם אירוע נוסף שהתרחש מוקדם יותר השבוע בעיר ארוויין שבמחוז אורנג' בדרום קליפורניה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כתובת הנאצה שרוססה על קיר בית הכנסת (צילום: גטי אימג'ס/AFP)


בית הכנסת "בת' יעקב" או בשמו המלא באנגלית "Beth Jacob Congregation of Irvine", רוסס בכתובת נאצה אנטישמית ע"י אלמוני שחדר למתחם בית הכנסת בשעת לילה מאוחרת. החוויה הלא נעימה הצליחה אמנם לערער את שלוות הקהילה היהודית במקום המונה 225 משפחות, אך לא הצליחה להוציא את הרוח החיובית מהם.

"אני מרגיש כאילו זה הילד שלי", אמר אחד ממייסדי הקהילה היהודית בארוויין, בזיל לאק בן ה-79 כאשר התייחס למתחם בית הכנסת, "זה כואב בלב לראות את זה אבל יותר חשוב מהמציאות של הגרפיטי על הקיר ישנה את המציאות של שלל מכתבי התמיכה שהגיעו מצד כל כך הרבה אנשים שאכפת להם וזה נותן לנו תקווה גדולה".

"אנו מצטרפים לתמיכה שלהם בידיעה שיש יותר טוב מרע בעולם", הוסיף לאק שציין לטובה את המכתב הרשמי שהגיע מראש העיר של ארוויין וגם את שלל הפרחים וההודעות שהגיעו מאנשים רבים בתוך מחוז אורנג' ואפילו מחוצה לו. 


בזיל לאק, אחד ממייסדי קהילת "בת' יעקב": "יש יותר טוב מרע בעולם" (צילום: גארי קורונאדו, לוס אנג'לס טיימס)


התובע הכללי של קליפורניה, חאבייר בסרה (Xavier Becerra) הגיב ביום חמישי האחרון לאירוע אותו כינה "ונדליזם חסר מצפון" כלפי ציבור המתפללים במקום והוסיף: "פשעי שנאה לא צריכים למצוא מקום בטוח באמריקה. התקפה על אחד מאיתנו היא התקפה על כולנו". בינתיים, חברי הקהילה היהודית של בית הכנסת "בת' יעקב" ממשיכים בסדר התפילות הרגיל שלהם במקום אך במקביל נפתח עמוד באתר GoFundMe שמטרתו לגייס כסף כדי להסיק מאבטח במשרה מלאה במתחם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE