הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסיפור מעורר השראה לחשוד בסדרת מעשי חבלה אנטישמיים: סיפורו המוזר של ג'יימס פולייט
ג'יימס פולייט בן ה-26 נעצר בחשד לאחריות לכתובות שנאה בבית הכנסת "יוניון טמפל" שבשכונת פרוספקט הייטס בברוקלין.סרטון אבטחה מאולם אירועים יהודי שהוצת בוויליאמסבורג קושר אותו גם למעשה זה ולאחרים. המושל מעביר 10 מיליון דולר לאבטחת מוסדות חינוך ותרבות לא-ציבוריים

המשטרה עצרה חשוד בשורה של מעשי ונדליזם ושנאה, ביניהם מסרים של שנאה ששורבטו על קירות בית כנסת שלשום (חמישי). ג'יימס פולייט בן ה-26, תושב שכונת פרוספקט הייטס בברוקלין, מואשם בארבעה סעיפים של נזק פלילי כפשע שנאה וכן בהשחתת רכוש בגרפיטי. פולייט נשלח לבית החולים וודהול בברוקלין להסתכלות פסיכיטרית. לדברי המשטרה, הוא נראה כסובל מהפרעה נפשית והיה לא-תקשורתי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשלח להסתכלות. ג'יימס פולייט, החשוד בשורת מעשי טרור אנטישמיים (צילום: ABC)


החשוד מואשם גם בשורה של הצתות בוויליאמסבורג, כולל אחת בישיבה ואחרת באולם אירועים יהודי, אליהם נקשר באמצעות סרטון אבטחה מחוץ לאולם האירועים. הגרפיטי בבית הכנסת יוניון טמפל באיסטרן פארקוויי בפרוספקט הייטס, סמוך לגרנד ארמי פלאזה, זעק "להרוג את כל היהודים" ו"היטלר", בין שאר כתובות נאצה מחרידות.

לדברי המשטרה, חלק מן הכתובות נרשמו במרקר שחור בתוך חדר המדרגות של בניין מגורים, וגרם לביטול אירוע פוליטי משום שהמארחים הרגישו מאיומים. מדובר באירוע של Get out the vote שהיה אמור להתקיים בבית של שחקנית הסדרה "ברוד סיטי", ליאנה גלייזר, בהשתתפות מועמדים למשרות ברמת המדינה והכתבת הפוליטית איימי גודמן.

לפני שנה וחצי היה ג'יימס פולייט כוכבה של כתבה מעוררת השראה בניו יורק טיימס, שתיארה כיצד ניצל מהסטטיסטיקה העגומה לגבי רמת החינוך אליה מגיעים ילדים במערכת האומנה, ולא רק השלים את לימודי התיכון אלא גם בילה מספר שנים בהתמחות אצל יו"ר מועצת העיר ניו יורק, קריסטין קווין, ועמד לסיים במאי אשתקד תואר ראשון במכללת ברנדייס. בכתבה סופר שדרכו של פולייט היתה רצופת מהמורות, כי השתמש במריחואנה כדי להתמוד דעם הלחצים וכי אובחן כסובל מהפרעה דו-קוטבית.

רטוריקה קיצונית מובילה לשנאה רצחנית (צילום: רויטרס)


ראש העיר ביל דה בלאזיו אמר כי הכתובות היו "שנאה מהסוג המתועב ביותר" וכי משטרת ניו יורק תמצא את האחראים ותעמיד אותם לדין. "זה דבר מטריד עמוקות לכל ניו יורקי, וזה משהו שאנחנו לא מקבלים", אמר. מושל המדינה אנדרו קואומו הנחה את כוח המשימה לפשעי שנאה לחקור ושחרר הודעה ארוכה במסגרתה הודיע על הקצאת 10 מיליון דולר לאבטחת מוסדות חינוך ותרבות לא-ציבוריים, ובכלל זה מוסדות דתיים, וכן הוקיע את הרטוריקה הקיצונית והשנאה הרצחנית שפשו ברחבי האומה.

"האדם הזה נכנס למקום, מקום בו אנשים הולכים להתפלל ולסגוד לאל, ורשם כמה הודעות מלאות שנאה", אמר מפקד הבלשים במשטרת ניו יורק, דרמוט שיי. על פי משטרת ניו יורק, מחצית מכלל פשעי השנאה בעיר מכוונים נגד יהודים, ומספר התקריות עלה השנה. מוקדם יותר השבוע נמצאו צלבי קרס ומלת ה-N על מספר בתי בראונסטון ברחוב גארדן פלייס בברוקלין הייטס.

מנהיגי יהדות ארה"ב הזמינו בסוף השבוע הזה את בני כל הדתות והזרמים להצטרף אלינו לתפילות השבת כדרך להביע תמיכה בקהילה בעקבות הטבח בפיטסבורג. רצח 11 מתפללים בבית הכנסת "עץ חיים" בעיר הפלדה היה האירוע האנטישמי הגרוע ביותר בהיסטוריה האמריקאית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE