הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התרסקות המטוס האינדונזי: צוללנים איתרו את הקופסה השחורה
אחרי שמשו מנועים, כני נסע וציוד אישי, הצוללנים הצליחו לאתר את הקופסה השחורה בעומק של כ-100 רגל בקרקעית ים ג'אווה. זרמי ים חזקים מקשים על עבודתם, אך הצוללנים בטוחים בכך שהסונאר הוביל אותם אל הקופסה השחורה אשר תעניק תמונה מלאה על הדקות שקדמו להתרסקות הקטלנית

שישה ימים לאחר התרסקות המטוס של חברת "ליון אייר" מול חופי אינדונזיה, בה 189 נוסעים ואנשי צוות נהרגו, צוללנים של חיל הים במדינה ממשיכים למצוא חלקים גדולים מן המטוס בקרקעית ים ג'אווה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שברי ההתרסקות (צילום: AP)


ביממה האחרונה הצליחו הצוללנים לאתר חלק גדול מתא הנוסעים של המטוס, כמו גם שני מנועים ומספר כני נסע. לא מדובר בים עמוק (כמאה רגל בלבד), אך במקום נרשמים זרמי ים חזקים מאוד, דבר המקשה על עבודת הצוללנים, כך אמר מוחמד סיוגי, מפקד יחידת החילוץ הלאומית במדינה.


החיפושים בים ג'אווה (צילום: AP)


עוד מסר סיוגי כי הכוחות מקווים שמצאו את הקופסה השחורה של המטוס, והם סבורים שהם איתרו אותה באמצעות מכשיר סונאר. בנוסף, מוקדם יותר השבוע נמצאו חלקי גופות ופריטים אישיים של הנוסעים. 


אחד המנועים שנמצא (צילום: AP)


לאחר מציאת הקופסה השחורה, חוקרי התעופה במדינה (וגם אלה של חברת בואינג) ינסו להבין מה גרם למטוס להתרסק אל תוך הים דקות ספורות לאחר ההמראה. באתרי אינטרנט העוקבים אחרי תנועות של מטוסים טוענים שהמטוס האינדונזי איבד גובה ומד המהירות עלה וירד ב-13 הדקות שקדמו להתרסקות הקטלנית, אך כנראה שרק הקופסה השחורה תניב תשובות לכל השאלות הפתוחות.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE