הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: לוחמי האש והתושבים כבר התרגלו - "דגל אדום" בנובמבר זו כבר שיגרה
תנאי מזג האוויר הנוכחיים מזכירים לאנשי הכיבוי את עונות הקיץ, ונראה שזה לא הולך להשתנות."אנחנו רואים איך עונות השריפות גדלות ומתרחבות"

דגל אדום בנובמבר זו כבר שגרה. כך יודעים כבר על בשרם לוחמי האש בקליפורניה. "אנחנו רואים איך עונות השריפות גדלות ומתרחבות", אמר פול לוונטל ממכבי האש בסנטה רוזה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שריפת טבע בקליפורניה. גם בנובמבר זה עשוי לקרות


"זו חלק מהסיבה לכך שהמחוזות סונומה ומרין מעבירים אלינו סיוע בכוח אדם ובציוד בימים כאלה", הוסיף לוונטל. הוא הוסיף כי הצמחיה יבשה בימים אלה, ו"התנאים בעונה זו הם תנאים שלרוב מתאימים לחודשי הקיץ, ואנחנו ממשיכים לקבל עוד ועוד 'דגלים אדומים'".

אתמול (שבת) אחר הצהריים עלה באש מחסן בפאתי סנטה רוזה, והוביל לשריפה של שתי חלקות צמחיה ממזרח למתחם. "אחד מצוותי החירום שכבר היה מלא נשלח לאירוע הזה", אמר לוונטל.
הצוותים הנוספים השתלטו על הנזק במחסן והצליחו לשמור ששריפות הצמחיה לא יתרחבו מעבר לשני אקר.

"זו בדיוק הסיבה לכך שאנחנו צריכים צוותים מתוגברים - בשביל ימים כאלה", ציין לוונטל. כוחות התגבור צפויים לעזוב בשעות הבוקר, לאחר שתסתיים אזהרת הדגל האדום שפורסמה אתמול על ידי שירות החיזוי הלאומי.

את עונות האש הקשות חשים על בשרם לא רק לוחמי האש, אלא גם התושבים. ג'ים בורדנר, לדוגמא, תושב סנטה רוזה, לא ישכח את הבוקר של אוקטובר 2017, אז להבות ענק התקדמו אל השכונה בה הוא מתגורר.

"ממש בסוף הרחוב שלנו, היו להבות שהשליכו כדורי אש לכיוון התושבים", אמר בורדנר, "הכל בער סביבנו". לדבריו, לצמד המילים "דגל אדום" יש כבר משמעות מוחשית עבורו ועבור שכניו.

"אנחנו הרבה יותר מודעים לעוצמת ההרס של שריפות חורש. כמובן אחרי שראינו שריפה כזאת משתוללת לידינו, ואני חושב שאזהרות הדגל האדום הקבועות יושבות לתושבי האזור בתודעה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE