הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק הפסידה לפחות 183,500 משרות ייצור לסין - ולא נראה שזה הולך להשתנות
למרות הניסיון של טראמפ להילחם ברמאות הסינית בסחר, כפי שהוא מכנה אותה, לא נראה שתהיה תחייה מחודשת למשרות הייצור ברחבי המדינה

ניו יורק הפסידה לסין, לפחות בתחום משרות הייצור. לפחות 183,500 משרות במפעלים עברו לסין מאז שנת 2000. התהליך הזה הביא להצטמקות כוח הייצור לרמה הנמוכה ביותר בהיסטוריה, על פי הנתונים האחרונים שפורסמו בנושא.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא צפויה עליה בתחום הייצור בניו יורק. פועלים סינים


בין השנים 2001-2017 נמחקו 3.4 מיליון משרות, רובן של תושבי ניו יורק ממעמד הביניים, ועברו למדינה הקומוניסטית. "לרמאות של סין בסחר יש כמה השלכות", אמר סקוט פול, נשיא איגוד הייצרנים האמריקנים.

למרות הבזקים קלים של עלייה בייצור ברחבי ניו יורק, ולמרות הצעדים הקשים של הנשיא דונלד טראמפ בנוגע לסחר עם סין - טקטיקה שרבים טוענים כי היא עלולה לפגוע באזרחי ארצות הברית - אין שום סימן לתחייה מחודשת של שוק הייצור במדינה.

שיעור האבטלה הנמוך לא משנה ממש את המשוואה מכיוון שרוב המשרות הן בסקטור השירותים והאירוח, ומדובר במשרות עם משכורות נמוכות יחסית. ניו יורק מדורגת שלישית באובדן משרות ייצור, אחרי קליפורניה וטקסס. כך עולה מנתוני המוסד למדיניות כלכלית.

גירעון המסחר של ארצות הבית מול סין הגיע ל-375 מיליארד דולר בשנה שעברה. חוסר האיזון הזה קרה בין השאר בגלל שארצות הברית יצאה לסין סחורה בשווי של 130 מיליארד דולר בשנה שעברה, אך סין ייצאה לארצות הברית סחורה בשווי של לא פחות מ-506 מיליארד דולר, מתוכם 77 מיליארד דולר במחשבים וציוד, ו-70 מיליארד בטלפונים סלולריים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE