הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נערכים להגעת שיירות המהגרים: הצבא פרס גדר תיל בגבול עם מקסיקו
כ-7,000 בני אדם נעים צפונה במקסיקו בדרכם לארצות הברית. אלפי החיילים תופסים עמדות בניסיון למנוע מהמהגרים להיכנס לגבולות המדינה. שיירות המהגרים הצטמצמו מכייון שרבים מהם עצרו לבקש מקלט במקסיקו עצמה, וכמה מאות חזרו לבתיהם

שלוש שיירות מהגרים עושים את דרכם באיטיות צפונה לאורך מקסיקו בדרכם לגבול עם ארצות הברית, ובינתיים בצד האמריקני של הגבול ההכנות בעיצומן: חיילים שהגיעו לאחרונה למקום מציבים גדל תיל לאורך הצד הטקסני של ריו גרנדה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החיילים מקימים את הגדר. פועלים יחד עם גורמים נוספים


החיילים עבדו יחד עם קציני המכס וביקורת הגבולות כדי להציב גדר באורך של אלף רגל לאורך הנהר. כך הודיע משרד ההגנה. הגדר הוצבה מתחת לגשר הבינלאומי מקאלן-הידאלגו, שחוצה את הגבול לתוך מקסיקו.

"ראיתי שגדר תיל יפהפיה הולכת ומוקמת", אמר אמש (שבת) הנשיא דונלד טראמפ במונטנה במהלך מסע הבחירות שהוא עורך, "מראה יפהפה".

דובר של משמר הגבול אמר כי הקמת הגדר היא חלק מ"ההכנות ההכרחיות" לקראת הגעת שיירות המהגרים אל הגבול.

קרוב ל-900 חיילים הוצבו בגבול מאז שממשל טראמפ החל בשליחת הכוחות, ב-26 לאוקטובר. הנשיא התחייב כי הכוחות יעצרו את השיירות, הכוללות אלפי בני אדם, והן לא יצליחו להיכנס לגבולות המדינה. יחידות של הצבא צפויות לתפוס עמדות לאורך הגבול, מטקסס ועד קליפורניה.

לאחר שדווח כי ישלחו 5,000 חיילים בשירות פעיל, טראמפ הודיע ביום רביעי כי יישלחו אל הגבול לא פחות מ-15 אלף חיילים.


הפתיע גם את הפנטגון בהודעה על מספר החיילים שיישלחו אל הגבול. הנשיא טראמפ


לא רק יחידות של הצבא נשלחות אל הגבול. כ-2,100 חיילי המשמר הלאומי כבר הוצבו בגבול כהכנה לגלי המהגרים, שכוללים כ-7,000 בני אדם. על על פי משרד ההגנה.

אתמול המשיכה הקבוצה הגדול הביותר של מהגרים את מסעה צפונה ברגל. הם צעדו באזור העיר המקסיקנית דאשד, שנמצאת כ-750 מייל מהגבול עם ארצות הברית. בקבוצה זו יש כ-4,000 מהגרים. היא החלה את דרכה עם 7,000 בני אדם, אך רבים מהם פרשו בדרך - רובם ביקשו מקלט במקסיקו, וכמה מאות חזרו לביתם.

שלשום קרא ג'ואל מילמן, דובר הארגון הבינלאומי של האו"ם להגירה, לצמצם את הנוכחות הצבאית בגבול. לדבריו, שומרי גבול חמושים לא הוכחו כמרתיעים מהגרים מהגעה. הוא ציין שאם כבר, שומרי הגבול הובילו לעלייה ברווחי עבריינים שעוסקים בהברחת בני אדם ולתמותת מהגרים.

מרגע שהחלו גורמים בממשל להודיע על שליחת חיילים אל הגבול, עלה מספרם של החיילים בקצב מסחרר. רק לפני כשבועיים הודיעו גורמים רשמיים כי לא יישלחו אל הגבול יותר מאלף חיילים. ביום שני דווח כי מספר החיילים יעלה ל-5,200. למחרת, בכיר צבאי אמר כי יישלחו יותר חיילים, אך הוא דחה את הדיווח על פיו יישלחו 14 אלף חיילים לגבול.

גנרל טרנס אושאגנסי, מפקד פיקוד הצפון, אמר לכתבים כי מספר החיילים עשוי לעבור את 5,200 החיילים, אך לא נקב במספר מדויק.


המהגרים עושים את דרכם צפונה


רק יממה אחת לאחר מכן,  טראמפ שלף עוד נתון לחוסר הוודאות הכללי, והפתיע אפילו את הפנטגון. העמדה של הנשיא טראמפ כלפי מהגרים גם ככה לא הייתה חיובית, אך בשבועות האחרונים הוא הקשיח עוד יותר את עמדותיו, ככל הנראה על מנת למשוך את הבוחרים השמרנים אל עבר הקלפיות.

ההחלטה של הנשיא טראמפ לשלוח אלפי חיילים אל הגבול כדי לפגוש את שיירת המהגרים זכתה לתמיכה רחבה בתוך המפלגה הרפובליקנית, אך זכתה לביקורת קשה מאוד מהצד השני של המפה הפוליטית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE