הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קצת לפני הסנקציות: האיראנים מציינים את יום השנה להשתלטות על השגרירות האמריקנית
הצועדים שורפים דגלי ארה"ב וישראל, ומניפים בלונים בצורת טילים בליסטיים. מפקד משמרות המהפכה: "איראן תתגבר על המלחמה הכלכלית, כישלון הסנקציות - ודאי"

אלפי אזרחים איראנים צעדו היום (ראשון) במפגן לציון יום השנה ה-39 להשתלטות על השגרירות האמריקנית בטהרן ותפיסת בני הערובה. התהלוכה האיראנית נעשית רק שעות ספורות לפני כניסתן לתוקף של הסנקציות האמריקניות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הצועדים שורפים דגלי ארצות הברית וישראל


המשבר, שנמשך 444 ימים לאחר נפילתו של משטר השאה בטהרן, זעזע את ארצות הברית בעקבות תיעוד של בני העבודה מוחזקים על ידי האיראנים שפורסם בכלי התקשורת.

הצועדים היום הביאו את מחאתם נגד הנשיא דונלד טראמפ, שיצא מהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015 על ידי קודמו בתפקיד ברק אובמה. כאשר הסנקציות ייכנסו לתוקפן מחר, הכלכלה הרעועה של איראן עשויה להיפגע עוד. "האומה האיראנית תראה שטראמפ קטן מדי ולא יכול להוריד את איראן על הברכיים", אמר יו"ר הפרלמנט האיראני עלי לריג'אני.

המחאה האיראנית מציגה מראות שכיחים, שבהם נראים הצועדים שורפים את דגלי ארצות הברית וישראל וקוראים "מוות לאמריקה", אך לצדם יש גם מראות פחות מוכרים, שמזכירים יותר קרנבל מאשר הפגנה. צועדים רבים נופפו בלונים בצורת טילים בליסטיים. אחרים נשאו שלטים שלועגים לנשיא האמריקני, ושלטים אחרים. כמה מהם גם נשאו שלטים עם הלוגו של קנטאקי פרייד צ'יקן, רשת שעוד הספיקה להיות באיראן לפני ההפיכה.

גנרל מוחמד עלי ג'עפרי, מפקד משמרות המהפיכה, נשא דברים במהלך ההפגנה ואמר כי איראן "יכולה להתגבר על המלחמה הכלכלית הזאת, וכישלון פרויקט הסנקציות הוא ודאי".

"אף פעם אל תאיים על איראן, טראמפ, מכיוון מכיוון שזעקות הבכי של הכוחות האמריקניים בטאבאס יכולים עדיין להישמע", אמר ג'עפרי, תוך שהוא מתייחס לניסיון החילוץ הכושל של בני הערובה אז, במבצע שנקרא "Eagle Claw". הוא הוסיף כי "גם הזעקות של המלחים המפוחדים של ושל החברים הבריטים שלך במפרץ הפרסי עדיין נשמעים", תוך שהוא מתייחס לתפיסת המלחים בידי משמרות המהפכה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE