הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא ראיתי רשע בעיניו"
האח היהודי שהציל את חייו של הרוצח מבית הכנסת בפיטסבורג עונה לתהיות בפוסט ארוך ומנומק בפייסבוק, ומסביר שדווקא כיהודי היה חשוב לו לכבד את הקורבנות במחווה של אהבה, גם כלפי מי ש"15 דקות קודם היה יורה לי בראש ללא היסוס"

אח חדר מיון יהודי, שטיפל בנאשם ברצח 11 מתפללים בבית הכנסת עץ חיים בפיטסבורג, אומר שלא ראה רשע בעיניו. "ראיתי היעדר עומק ותבונה, ומידה רבה של בלבול". ארי מאהלר, בנו של רב שיצא בשאלה, אומר שמבחינתו הדרך הטובה ביותר לכבד את יהדותם של קורבנות הרוצח היתה לטפל בו "באהבה".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אח רחמני - והפנים היפות של היהדות. ארי מאהלר (צילום: פייסבוק)


גם לאחר שרצח 11 מתפללים ופצע ארבעה שוטרים לפני שמונה ימים המשיך רוברט באוורס לצעוק "מוות ליהודים" בעת שהוחש לחדר הטיפול הנמרץ בבית החולים אלגהני ג'נרל. מאהלר היה חלק מן הצוות הראשוני שטיפל בחשוד ברצח המזוויע. הוא מסרב לפרט אולם מסכים לספר כי באואר הודה לו שהציל את חייו. "אני לא חושב שהוא ידע שאני יהודי", כתב מאהלר בפייסבוק.

מאהלר לא רצה להיחשף כשלעצמו, אולם לאחר ששמו דווח בכלי תקשורת כמו CNN,  הוושינגטון פוסט והטלוויזיה הציבורית (PBS), הוא החליט לספר את הצד שלו בפוסט ארוך הפונה בעיקר לכאלה שאולי תמהו על בחירתו להתייחס באנושיות למי שכפי שהוא עצמו אומר "15 דקות קודם היה יורה לי בראש ללא היסוס".

"לרוברט באוורס כנראה לא היו חברים, הוא הושפע בקלות מתעמולה, ורצה תשומת לב ברמה סוציופתית", משער מאהלר. "הוא אדם מהסוג שמתומרן בקלות על ידי אנשים עם מיקרופון, עם במה, שמשתמשים בפחד כדי להניע אנשים".


פנים של רשע... או "היעדר עומק ותבונה ומידה רבה של בלבול"? הנאשם ברצח, רוברט באוורס (צילום: FBI)



בפוסט שלו תיאר מאהלר חוויות רבות של אנטישמיות כשגדל, במיוחד משום שהיה בנו של רב. הוא כתב שהעובדה שהטבח התרחש אינה מפתיעה אותו. וכי "אם לדבר בכנות, זה רק עניין של זמן עד שהאירוע הבא יקרה". למרות זאת, הוא בחר בתגובה של אהבה.

"רציתי שיחוש חמלה. רציתי שיחוש אמפתיה. חשתי שהדרך הטובה ביותר לכבד את קורבנותיו היתה שיהודי יוכיח לו שהוא טועה", כתב מאהלר וסיים במלים: "משמעות החיים היא לתת משמעות לחיים, ואהבה היא הכוח האולטימטיבי שמחבר את כל היצורים החיים. לא אכפת לי כהוא זה מה רוברט באוורס חושב, אבל אתם, הקוראים זאת, אהבה היא המסר היחיד שאני מבקש להטמיע בכם. אם למעשיי יש משמעות כלשהי, אהבה היא הכל".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE