הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אני מתפלל עליהם": כוכבי הפוטבול מביעים תמיכה בקהילה היהודית בפיטסבורג
שחקנים שונים החליטו ללבוש אביזרים שונים עם סמל מגן דוד עליהם כדי להביע את תמיכתם בקהילה שנפגעה בטבח בבית הכנסת "עץ חיים" לפני כשבוע וחצי

הטבח הנורא בפיטסבורג, שבו נרצחו 11 בני אדם ונפצעו עוד שישה על ידי תומך העליונות הלבנה רוברט באוארס, ממשיך לעורר הדים, ונראה שהוא לא פסח גם על ליגת הפוטבול, כאשר כמה שחקנים ביקשו להביע הזדהות עם הקהילה המקומית בדרכים שונות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנעליים של בן רות'ליסברגר. "חזקים יותר משנאה"


בן רות'ליסברגר, שחקן פוטבול המשחק בעמדת הקוורטרבק בקבוצת פיטסבורג סטילרס, החל לנעול נעלי ספורט ועליהן סמל של מגן דוד בתגובה לאירוע הירי הקטלני. רות'ליסברגר ואשתו קרובים למישל רוזנטל, שעובדת בקהילת סטילרס וסייע עם הקרן שלו. מישל איבדה בפיגוע הירי שניים מאחיה - ססיל ודוד.

רות'ליסברגר אינו שחקן הפוטבול היחיד שביקש להביע תמיכה בקהילה הפגועה. ג'וליאן אדלמן, שחקן הניו אינגלנד פטריוטס, ממוצא יהודי, בחר לחבוש כובע שגם עליו יש את סמל המגן דוד. כשנשאל מדוע בחר לעשות זאת, ענה כי הוא מעוניין להביע תמיכה בקהילה.

"אני רוצה שהאנשים בפיטסבורג ידעו שאני חושב עליהם, ואני מתפלל עליהם", אמר אדלמן, "הקהילה שם ספגה מכה קשה ואני רוצה להביע תמיכה בהם".


ג'וליאן אדלמן עם הכובע. "רוצה להביע תמיכה"


באוארס, היורה שביצע את הטבח,  מואשם ב-11 מעשי רצח, שישה מעשי תקיפה ו-13 סעיפים של הפחדה על בסיס גזע. בנוסף, הוא מואשם בעבירות פדרליות שכוללות שימוש בנשק ופשעי שנאה. "כל היהודים צריכים למות", אמר באוארס לחוקרים לאחר שנעצר.

מרגרט פילבין, דוברת של התביעה הפדרלית, אמרה לכלי התקשורת כי סקוט בריידי, התובע במחוז ווסטרן בפנסילבניה "פתח בהליך האישור לדרישה לעונש מוות" לבאוארס. היא הוסיפה כי שר המשפטים ג'ף סשנס יחליט בנוגע לעונש המוות רק במידה ובאוארס יורשע במעשים המיוחסים לו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE