הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שתי חברות התעופה הגדולות באיסלנד מתאחדות
חברת התעופה "WOW", שרק לפני שבועיים הודיעה כי תשוב לטוס לישראל, תירכש ע"י חברת התעופה הוותיקה במדינת האי. שתי החברות תמשיכנה לפעול תחת השם המקורי שלהן, אך המיזוג יבוא לידי ביטוי בחלוקת שירותי קרקע. בעלי "WOW" יקבל 272 מיליון מניות בחברה החדשה והמאוחדת

שתי חברות התעופה הגדולות באיסלנד, "איסלנד אייר" ו-"WOW איירליינס", עתידות להתמזג ולהפוך לאחת מחברות התעופה הגדולות בשוק הבינלאומי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברות התעופה "איסלנד אייר" ו-"WOW" (צילום: Golli)


בשל מחירי הנפט הגבוהים והמשך התחרות הקשה מול חברות "לואו קוסט", חברות תעופה רבות ברחבי העולם מחפשות אחר פתרונות יצירתיים. כעת, לאחר ש-18 מיליון דולר יועברו לבעלי "WOW", תיווצר חברת תעופה אחת המרכזת את שתי הנישות של החברות הקיימות. "WOW" התמקדה בטיסות ה"לואו קוסט" הבינלאומיות וקישרה בין אירופה לארה"ב בעזרת עצירת ביניים הגיונית מבחינה גיאוגרפית."איסלנד אייר" התמקדה בטיסות פנים-אירופאיות ובטיסות לחוף המזרחי של ארה"ב.


"WOW איירליינס": טסה ל-32 יעדים ברחבי העולם (צילום: Shutterstock)


על פי התוכנית, שתי החברות תמשיכנה לפעול תחת שמן. המיזוג יבוא לידי ביטוי בנמל התעופה הבינלאומי של העיר קפלאביק, שם שתי החברות מבוססות. החברות יחלקו ביניהן את כל שירותי הקרקע, ובכך יצליחו לחסוך מאות מיליוני דולר מדי שנה. יחדיו, החברות מחזיקות בנתח שוק של 3.8% בטיסות הטרנס אטלנטיות. מנייתה של "איסלנד אייר" זינקה בכמעט ארבעים אחוזים בעקבות ההודעה על המיזוג, העלייה הגדולה ביותר שרשמה מאז ספטמבר 2009. סקולי מוגנסן, בעלי חברת התעופה "WOW", יקבל 272 מיליון מניות של החברה המאוחדת החדשה.


"איסלנד אייר": תשלם לבעלי "WOW" מאות מיליוני מניות (צילום: Shutterstock)


נכון להיום, לחברת "איסלנד אייר" יש 35 מטוסים הטסים ל-48 יעדים ברחבי העולם. "WOW Air", מאידך, מפעילה 20 מטוסים על גבי קווים ל-32 יעדים בעולם. החברה הפעילה קו לתל אביב, אך לאחרונה סגרה אותו. עם זאת, בשבוע שעבר נודע כי החברה הגישה בקשה לפתוח את הקו מחדש ב-11 ביוני 2019, אז תפעיל 4 טיסות שבועיות בעזרת מטוס מסוג איירבס A321.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE