הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיזר סאיוק, החשוד בשליחת מטעני הנפץ, יובא מחר בפני שופט בניו יורק
בבית המשפט הפדרלי במנהטן נערכים לקראת הגעתו של מי ששלח מטעני נפץ לליברלים ולארגון חדשות. הקרב הבא בבית המשפט יכריע אם ישוחרר בערבות, דבר שהתביעה מתנגדת אליו בתוקף. מכתב בהול נשלח לביהמ"ש הפדרלי כדי שזה ישלול את אפשרות זו על הסף. "החקירה עדיין מתנהלת, אך הראיות שנספו עד כה מוכיחות את הסכנה הטמונה בסאיוק"

סיזר סאיוק, תושב פלורידה אשר נעצר בשבוע שעבר בחשד כי שלח מטעני נפץ לפוליטיקאים דמוקרטים וארגוני חדשות, יועבר במהלך יום שלישי לניו יורק כדי לעמוד לדין.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סיזאר סאיוק לאחר מעצרו, ופינוי חבילות הנפץ ששלח בניו יורק (צילום: AP)


כזכור, סאיוק נעצר בדרום פלורידה ימים בודדים לאחר שמטעני הנפץ נשלחו לבתיהם של הילארי קלינטון, ג'ורג' סורוס, ברק אובמה, מערכת CNN בניו יורק ועוד. בשעה 10:00 בבוקר הוא יתייצב בבית המשפט הפדרלי במנהטן, שם התביעה צפויה לדרוש את המשך מאסרו עד תום ההליכים נגדו.

במכתב שנשלח מבעוד מועד לשופט הפדרלי, רוברט ליברגר, התביעה הפדרלית טענה שעל ביהמ"ש שלא לשחרר את סאיוק בשום תנאי מכיוון שהוא מהווה סכנה וישנו חשש שהוא ינסה להימלט. עוד נטען במכתב כי חובה לשקול את העובדה שסאיוק שלח 16 מטעני נפץ, לרבות זה שנשלח למיליארדר תומאס סטייר, מתנגד בולט של הנשיא טראמפ, בשבוע שעבר.

בנוסף, התביעה בחרה לציין מכתב ששלחה לשופט הפדרלי במיאמי (שם התנהל תחילת הדיון בעניינו של סאיוק מכיוון שהוא נעצר בפלורידה) ובו נחשף כי רסיסי זכוכית הוכנסו למעטפות שנשלחו, וזאת "על מנת לגרום כמה שיותר נזק גופני". סאיוק אף חיפש פרטים רבים על בנות הזוג וילדיהם של אותם פוליטיקאים, ביניהם אריק הולדר, התובע הכללי של ארה"ב בממשל אובמה, ג'ון ברנן, לשעבר ראש ה-CIA, וג'יימס קלאפר, לשעבר ראש המודיעין הלאומי.


סאיוק במהלך עצרת תמיכה בנשיא טראמפ (צילום: רויטרס)


"חרף העובדה שחקירת הממשלה נמשכת, הראיות שנספו עד כה מוכיחות את הסכנה הטמונה בנאשם, והן מעציבות את הסיכוי שיברח אם ישוחרר", סיכמה התביעה במכתבה. לאחר שיגיע לבית המשפט, סאיוק ישמע מהשופט אם יזכה לקבל את השחרור בערבות כפי שביקש, או שמא בית המשפט יענה לדרישת התביעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE